Antoni Castellà acusa UDC d'entendre el seny «com a manera per preservar privilegis personals»

Junts pel Sí reuneix Núria de Gispert, Joan Rigol, Josep Maria Vila d'Abadal i Raimon Carrasco en un acte de força del del socialcristianisme independentista

Publicat el 23 de setembre de 2015 a les 16:15
Junts pel Sí és una candidatura independentista encapçalada per un ecologista, que farà president de la Generalitat un liberal i que té un republicà com a ròtula entre els dos primers. I que, sempre que pot, exhibeix les simpaties que genera entre múltiples socialistes. Aquest dimecres, a més, ha mostrat públicament que també compta amb el que fins fa quatre dies era la plana major d'Unió Democràtica de Catalunya (UDC). En aquest context, el líder de Demòcrates de Catalunya, Antoni Castellà, ha criticat durament les posicions anti-independentistes de Josep Antoni Duran i Lleida i Ramon Espadaler: "Hi ha excompanys nostres que han entès el seny com a manera per preservar privilegis personals".

Donaven suport públic a Junts pel Sí des de la presidenta del Parlament, Núria de Gispert, al fill del líder democristià Manuel Carrasco i Formiguera, Raimon Carrasco, passant per l'expresident de la cambra catalana Joan Rigol. I, tot plegat, en un marc del tot adient, just davant del temple expiatori de la Sagrada Família, i amb diverses personalitats del món catòlic català presents entre el públic, així com multitud de càrrecs territorials d'UDC fins fa quatre dies.

En aquest context, el cap de llista de Junts pel Sí, Raül Romeva, ha confessat que era agnòstic. I ha exposat: "Fa dos mesos, dir que jo faria un acte amb vosaltres hagués estat impensable. Extraordinari. Però en moment extraordinaris es fan coses extraordinàries." I, convençut que "en el futur votarem coses diferents", ha recalcat que la unió de tantes tendències polítiques donava encara més credibilitat al projecte independentista de Junts pel Sí. "Perquè, per votar coses diferents, necessitem tenir les eines d'un Estat que puguin dur a terme aquestes polítiques diferents", ha exposat.

Missatge a Cañizares

"Seny és acceptar l'expoli forçat del país? És acceptar el procés de recentralització i deixar-nos sense l'espai nacional? Els atacs a la llengua i la cultura? Seny és donar l'esquena i oblidar per què va morir Carrasco i Formiguera?", s'ha exclamat Castellà, que s'ha mostrat convençut que "els socialcristians havíem de ser al costat dels ciutadans de Catalunya".

I, dirigint-se a l'arquebisbe de València, Antonio Cañizares, ha proclamat: "Cañizares, tu pots pregar per la unitat d'Espanya, que nosaltres ho farem pel benestar dels ciutadans de Catalunya."

 

Els exmilitants d'UDC Josep Maria Vila d'Abadal, Joan Rigol, Núria de Gispert, Antoni Castellà i Titón Laïlla, pel 'Sí'. Foto: Bernat Ferrer/Nació Digital.

 

Totes les notícies de Junts pel Sí de les eleccions del 27-S

Totes les notícies de les eleccions al Parlament 2015 27-S

Enquestòmetre: tots els sondejos de les eleccions del 27-S

Perfils: qui és qui a Junts pel Sí

Gràfic interactiu: totes les llistes del 27-S per demarcacions

Totes les fotos de la campanya de les eleccions del 27-S