Aragonès demana que el pacte per la immersió preservi el consens amb PSC i comuns

El president de la Generalitat demana no fer crides a la desobediència de la sentència del 25% que només siguin "retòriques" i recorda que en la presidència de Torra es van complir 13 resolucions favorables al castellà

Publicat el 05 d’abril de 2022 a les 12:28
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha fet una defensa aferrissada de l'acord parlamentari -signat inicialment per ERC, Junts, PSC i comuns- per blindar el model d'immersió a l'escola i esquivar la sentència del 25% de castellà. Aragonès ha demanat que el pacte per protegir el català, basat en la reforma de la llei de política lingüística del 1998, preservi el consens amb PSC i comuns. "És tan important que continuï sent el Parlament qui decideix el model lingüístic a les escoles com que les mesures s'aprovin amb el màxim suport", ha afirmat el president català en la compareixença posterior a la reunió del consell executiu.

Aragonès, visiblement molest amb les crítiques a l'entesa parlamentària que anunciaven una estocada a la immersió, ha exigit que no es facin "crides a la desobediència" a la sentència del 25% de castellà que només siguin "retòriques". Una de les persones que ha estat més bel·ligerant amb l'acord ha estat l'expresident Quim Torra. En aquest sentit, Aragonès ha recalcat, durant la presidència del seu predecessor, es van complir 13 resolucions judicials favorables al castellà. "Podem continuar sense fer cap actuació o podem fer un pas endavant", ha expressat el president de la Generalitat. Segons el seu parer, la reforma de la llei de política lingüística és "un pas endavant". Aragonès ha demanat "realisme" als dirigents independentistes: "El que dius s'ha de poder fer".

En la lògica de protecció de l'acord parlamentari, que la cambra catalana haurà de validar a finals d'abril, Aragonès ha apuntat que el seu executiu serà determinat en el blindatge del català: "El Govern defensa i defensarà el català amb tota la força i amb tots els mitjans que té al seu abast". El president de la Generalitat ha exigit un "gran consens de país" entorn la llengua. "Cal ser més exigents i ho serem, amb l'aplicació d'eines que han aportat resultats positius", ha afegit Aragonès, que també ha protegit les polítiques educatives de l'executiu, discutides pels sindicats. "Tornem a oferir una negociació", ha afirmat dirigint-se als representants sindicals.