Inesperadament, quan l'avió s'acabava d'enlairar i sobrevolava les Terres de l'Ebre va haver de girar cua i fer un aterratge d'emergència al Prat. Quan eren a la pista, encara a l'aeronau, van explicar als passatgers que havien tingut un problema important amb el sistema de navegació i que no haurien arribat a Lisboa. El pilot, que va enviar un avís d'emergència, el que es coneix com un codi Mayday, va tenir sang freda per aterrar i tots els sistemes d'emergència de l'aeroport estaven a punt a pistes.
Hores després, un altre avió de la mateixa companyia va portar el passatge a Lisboa sense incidències. Jordà va poder ser a la conferència, però no a la recepció amb la comunitat catalana que ella i la consellera d'Exteriors, Victòria Alsina, que aquests dies té agenda a Portugal, havien d'oferir dilluns al vespre a la comunitat catalana.
Un cop a la capital portuguesa, Jordà va defensar davant el plenari de la Conferència de les Nacions Unides sobre els Oceans el model català de cogovernança marítima basat en “la presa de decisions compartida” entre totes les parts interessades.
Jordà va qualificar “d’ambiciós” el procés per consensuar una política marítima integrada amb l'objectiu de “desenvolupar els sectors de l’economia blava” i “garantir la protecció dels ecosistemes marins, la seva biodiversitat i serveis ecosistèmics”. La conferència s'allargarà fins aquest divendres.
Aquesta i altres claus sobre el dia a El Despertador de Ferran Casas. Vols que t'arribi cada matí al teu correu electrònic?
Fes clic aquí per rebre'l