L'Audiència de Barcelona deixa Homs a les portes del judici per subvencions que va donar com a conseller

El tribunal revoca l'arxivament de la instructora i veu un possible delicte de malversació i prevaricació per una subvenció a la fundació de Convergència

Publicat el 07 de juny de 2024 a les 12:55

L'Audiència de Barcelona ha deixat Francesc Homs a les portes del judici per haver adjudicat, presumptament, contractes i subvencions a dit per a la projecció internacional de Catalunya quan era conseller del govern d'Artur Mas. Entre d'altres, en va donar una de 7.400 euros l'any 2012 a la fundació de Convergència, CATDem.

La jutgessa instructora va arxivar els fets en dues ocasions en no veure-hi delicte, però per segona vegada l'Audiència de Barcelona ha anul·lat l'arxivament, tal com demanava la Fiscalia Anticorrupció. El tribunal creu que els fets podrien suposar un delicte de prevaricació i malversació, i ordena a la jutge que l'enviï a judici.

La defensa d'Homs ha demanat que la causa vagi al jutjat d'instrucció 13 de Barcelona, que investiga els preparatius del referèndum i també qüestions relacionades amb l'acció exterior. El cas de l'exconseller es basa en un informe del Tribunal de Comptes sobre les despeses del procés, a partir del qual la Fiscalia va presentar una querella.

En principi, la causa hauria de quedar anul·lada un cop s'apliqui la llei d'amnistia. Ara bé, els fiscals del Tribunal Suprem ja han dit que no veuen clar amnistiar els delictes de malversació, sobretot pel que fa al cas de Carles Puigdemont i Oriol Junqeras per l'1-O. Si el Suprem accepta aquest criteri, això podria tenir conseqüències també per Homs.