Una de les raons per a la minorització creixent de l'unionisme català és que tot ell és radicalment conservador. Per al PP, PSC o Ciutadans, quedar-se a Espanya vol dir mantenir-se dins d'aquesta Espanya i no de cap altra. La totalitat de l'espanyolisme continua a l'interior de la bombolla política que es va crear a finals dels anys setanta i que avui té com a exponent una coronació que fins i tot el PP vol que passi ràpid i s'oblidi ben de pressa.
És obvi que l'unionisme català no té projecte per a aquest país, però és més greu encara que no en tingui per a Espanya. Quan mitja esquerra espanyola -Esquerra Unida i Podemos, com a mínim- ja és fora del règim, els espanyolistes catalans continuen brindant per la Constitució del 78 com si no hi hagués un atur del 22 per cent i 25 mil desnonaments cada any. Com si la defensa a ultrança de la monarquia solucionés alguna cosa a algú que no sigui aquella família. Com si una desfilada militar distregués el populatxo... Com si a l'era de Twitter encara n'hi hagués prou encarregant els editorials d'El País i censurant les portades d'El Jueves.
Hi ha una Espanya sana, que reclama decidir també sobre les zones opaques que es van heretar de la dictadura, una societat que ja no accepta tuteles construïdes a base de sobreentesos. Però aquests espanyols no són els nostres espanyols. Els que viuen aquí demanen, a crits, ser manats per sempre: ¡Vivan las caenas!
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de juny de 2014 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política Albiol: «Molts llatinoamericans tenen costum de fer festes a la platja, però no és acceptable»
-
Política Mas es querella contra Fernández Díaz, Cospedal i l'empresa israeliana NSO per l'operació Catalunya i l'espionatge amb Pegasus
-
Política El Govern anuncia un primer paquet d'ajudes per combatre els aranzels de Trump
-
Política El Consorci per a la Normalització Lingüística defensa que hi ha «més interès que mai» en aprendre català
-
Política La propera conferència de presidents autonòmics serà a Barcelona el 6 de juny
-
Política Sánchez acusa el PP d'utilitzar un «delicte» com la filtració dels WhatsApp per intentar tombar-lo