"O m'ho diuen en espanyol, o sortiré". La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, ha advertit aquest dijous que abandonarà la Conferència de Presidents durant les intervencions que es facin en basc o català després que el govern espanyol hagi habilitat per primera vegada l'ús de traducció simultània en aquesta trobada. En una intervenció a l'Assemblea de Madrid, ha afirmat que "no es pensa posar el 'pinganillo'" perquè "en comptes de promoure l'espanyol, el que fan és utilitzar el català per fer provincianisme amb el secessionisme català, que és una corruptela que no penso pagar des de la Comunitat de Madrid". Ayuso ha afirmat que els presidents de les comunitats del PP assistiran finalment a la Conferència "per coherència" amb les seves peticions anteriors perquè se celebrés la reunió, i per "escoltar la resta de presidents autonòmics". Però també "per no desdenyar els catalans", perquè "si sempre reivindiquem la presència de l'Estat a Catalunya, ara farem el mateix".
ARA MATEIX
Política
Ayuso encén la conferència de presidents i amenaça de marxar si es parla en català
- La presidenta de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, en una imatge d'arxiu -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
05 de juny de 2025 a
les 12:28
Actualitzat el
05 de juny de 2025 a les
12:30
Et pot interessar
-
Política
Explicacions per la corrupció i un objectiu de legislatura: tot el que ha de resoldre Sánchez al Congrés
-
Política
La Flama del Canigó il·lumina els nous catalans
-
Política
L'assessora de Begoña Gómez entrega el passaport al jutge Peinado un dia abans del termini
-
Política
La batalla de Barcelona queda definida: qui és qui en les municipals?
-
Política
Maniobra de Zapatero per intentar anul·lar la seva imputació al cas Plus Ultra
-
Política
Joan Capdevila, exdiputat d’ERC, nou conseller dels Mercats i la Competència
