"Que interessant que la premsa internacional s'ocupi de l'impresentable comportament de Rubiales però que ningú denunciï el boicot a la Vuelta per part dels independentistes, els que negocien amb Sánchez. Vivim una manipulació total", ha sentenciat la presidenta de la Comunitat de Madrid, que encara no s'havia posicionat sobre les accions del president suspès de la RFEF, com sí que havia fet l'alcalde de Londres, per exemple.
Aquest dissabte la policia espanyola va detenir quatre persones que suposadament preparaven algun tipus d'acció de protesta contra la volta ciclista a Espanya, que ha arrancat a Barcelona. Es tracta de quatre activistes d'Osona, als quals se'ls han escorcollat els seus habitatges i està previst que passin a disposició judicial. "No sabem exactament de què se'ls acusa, quina acció o com ho volien fer. Tampoc sabem si pertanyien a algun col·lectiu o grup", ha reconegut la defensa.
🔥Pateixen perquè la Vuelta reflecteixi l'opressió nacional i social que patim com a poble???
— Alerta Solidària (@AlertaSolidaria) August 26, 2023
La seva tàctica és la de sempre:
âš ï¸ REPRESSIÓ ðŸ‘‰ðŸ¼ 4 DETINGUTS
La nostra solució:
✊🼠Solidaritat i més LLUITA!#AixoNoEsEspanya pic.twitter.com/sghUcuTqV7
En paral·lel, aquest diumenge s'insinuava un possible boicot als ciclistes per presència de xinxetes a la calçada. I és que al descens del coll d'Estenalles una quinzena d'esportistes van patir punxades a les seves rodes, una circumstància que difícilment pot ser casual. Altres problemes que depenien de l'organització també s'han guanyat les crítiques dels ciclistes, com la falta de llum a la primera etapa a Barcelona.