Cal reconèixer que aquesta treva agònica d'ETA és un mèrit estratègic de José María Aznar. Va ser ell qui va rebre un Estat desprestigiat, amb les clavegueres a l'aire, i va acabar acorralant no només ETA, sinó el nacionalisme basc en el seu conjunt. Els governs del PP no van matar ningú i, potser per això, van tenir la capacitat política de desmuntar-ho tot, des de mitjans de comunicació (Egin, Egin Irratia, Ardi Beltza, Egunkaria...) fins al mateix govern del PNB, passant per tota mena d'entitats i associacions més o menys sospitoses de sedició. Aznar, a més, va fer una ofensiva propagandística internacional molt efectiva i va utilitzar a fons les víctimes del terrorisme d'ETA.
El resultat és que, a hores d'ara, l'Estat està en condicions de negociar la rendició d'ETA -exclusivament- a canvi del retorn de l'esquerra abertzale a les urnes i, com a màxim, l'abandonament de la dispersió com a política penitenciària. Dues mesures que, a més, són reversibles. Cap concessió política.
Naturalment, com diu Julen Madariaga en una entrevista a Nació Digital, ETA no ho acceptarà. Però això no preocupa a un Estat que se sap fort i al qual no desgasten uns quants atemptats l'any. Al final -qui ho havia de dir!- Aznar ha guanyat.
ARA A PORTADA
-
Ràdio La veu dels pioners després de mig segle de futbol en català: «Puyal és irrepetible» Pau Espí Solé
-
Ràdio L'herència radiofònica de Joaquim Maria Puyal: «La nostra escola de narració és totalment seva» Pau Espí Solé
-
-
Política El finançament s'encamina cap al Congrés sense garanties d'èxit: calendari dels entrebancs Bernat Surroca Albet
Publicat el
06 de setembre de 2010 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Més pastís, el mateix problema
-
Política
Junqueras admet que el nou finançament és «insuficient» però «infinitament millor»
-
Política
Illa trasllada al ministre d'Exteriors ucraïnès el suport català al procés d'adhesió d'Ucraïna a la UE
-
Política
La jutge arxiva finalment la causa contra Víctor Terradellas i Francesc de Dalmases
-
Política
El TSJC aplica l'indult a Laura Borràs
-
Política
El TSJC es resisteix a amnistiar Jové i Salvadó malgrat la sentència d'Europa
