
Jordi Ballart rep la vara de mando de mans de Maria Rambla Foto: A.T.
L'alcalde socialista de Terrassa, Jordi Ballart, anuncia una política personal austera. Així, ha afirmat que es desplaçarà per la ciutat a peu, en cotxe, en autobús o en bicicleta i que només recorrerà al cotxe quan sigui necessari, i buscarà un vehicle d'algun dels serveis municipals, tot defugint de l'oficial. En aquesta declaració d'intencions, ha manifestat que no farà servir les targetes de crèdit corporatives i que no cobrarà dietes.
També aposta per un govern transparent, obert a la participació directa de la ciutadania i al diàleg amb totes les forces polítiques del Consistori Avui ha quedat constituïda la corporació municipal per al mandat 2015-2019
Jordi Ballart i Pastor, cap de llista pel PSC, ha estat investit alcalde de Terrassa durant el Ple de constitució del consistori celebrat aquest migdia. Ballart ha estat nomenat alcalde com a cap de llista de la candidatura més votada després que a la votació cap candidat ha obtingut majoria absoluta.
Durant el seu discurs, Ballart ha defensat el valor del diàleg i el consens com a màxima expressió de la democràcia i ha anunciat que el govern municipal que presidirà estarà, ha dit, “obert al diàleg, al pacte, al consens, capaç de construir majories més o menys variables que garanteixin el bon funcionament de l'Ajuntament i de la ciutat”. En aquest sentit, Ballart ha recordat que “la democràcia no és una cita solemne per votar cada quatre anys, sinó un exercici constant, diari, del diàleg, del debat i de la recerca dels consensos necessaris per prendre les millors decisions, les que garanteixen el bé comú”.
En el seu discurs, s’ha referit també al Pla de Mandat que el govern municipal començarà a preparar a partir de dilluns i ha avançat que aquest pla es basarà en dos eixos: d’una banda, impulsar una nova política, més participativa, i d’una altra treballar pel bon govern, amb rigor, responsabilitat, seriositat, eficàcia i renovació.
L’alcalde ha marcat també cinc prioritats per al seu govern: crear feina, preservar el model de ciutat del benestar, dissenyar un nou model urbanístic, renovar a fons l'estructura municipal i enfocar correctament, des de l'Ajuntament, la qüestió territorial i el futur de Catalunya.
Finalment, l’alcalde ha anunciat que la setmana vinent es donarà a conèixer la composició i distribució de funcions del Govern Municipal, i ha tancat el seu discurs amb el compromís de ser “des d'avui mateix, l'alcalde dels nous temps que estem vivint, l’alcalde que la nostra ciutat vol, l’alcalde de la bona política i del bon govern, amb tothom i per a tothom, amb valentia, amb honestedat i amb transparència, per construir entre tots i totes la millor Terrassa que puguem imaginar: la ciutat valenta i decidida, que mai no es rendeix davant la paraula “impossible” i que és capaç de fer realitat els seus millors somnis.”
La primera mostra d’aquest exercici de transparència anunciat serà el proper dilluns, quan l’alcalde signarà la seva declaració pública de Béns i Activitats davant del Secretari General de l’Ajuntament. D’altra banda, Ballart ha anunciat algunes de les primeres reunions de treball que mantindrà durant els primers dies d’aquest nou mandat amb diversos agents socioeconòmics, entre ells, amb la presidenta de les entitats del tercer sector de Catalunya, per continuar desenvolupant polítiques i actuacions directes encaminades a cobrir les necessitats bàsiques de les persones. Ballart també es trobarà amb el nou alcalde de Sabadell als terrenys de la Franja Est, antiga Mancomunitat, per plantejar el projecte de Parc Logístic que es va presentar fa unes setmanes, i també té previst conèixer de primera mà l’opinió que tenen els treballadors i treballadores d’Eco-Equip.
[municipals2015]0840279[/municipals2015]