El ple extraordinari de Barcelona sobre la modificació pressupostària se celebrarà finalment a les 15.30h d'aquest dijous, segons ha acordat la Junta de Portaveus de l'Ajuntament, després del principi d'acord del govern amb la CUP que va avançar aquest dilluns NacióDigital. El govern d'Ada Colau vol aprovar una ampliació del pressupost prorrogat de l'anterior executiu de Xavier Trias, la qual suposa un increment de despesa d'uns 275 milions d'euros. Per tirar-la endavant necessita com a mínim una abstenció de la CUP.
El govern de BComú ja havia acordat l'ampliació pressupostària amb ERC i tindrà el previsible suport del PSC, però la seva aprovació dependrà del que decideixi la CUP, ja que gairebé segur que no disposarà del suport de la resta de l'oposició: CiU, C's i PP. Els "cupaires" ja van arribar el dilluns a un principi d'acord amb el govern, el qual han debatut internament les seves 13 assemblees de ciutat. Aquest dimecres la mesa política de la CUP decidirà el seu posicionament definitiu, però es preveu que la formació anticapitalista no anunciï la seva posició fins abans del ple.
Com va explicar aquest dilluns NacióDigital, el pacte al qual han arribat el govern i la CUP després d'haver tancat les negociacions inclou l'eliminació de les funcions d'antiavalots de la Unitat de Suport Policial (USP) de la Guàrdia Urbana, noves remunicipalitzacions que s'avancen a aquest mateix any, un increment del pressupost d'ajuts urgents al lloguer, l'atorgament a partir d'octubre d'ajudes per dones vulnerables i la implantació a partir de l'any que ve d'un Carnet de Ciutat per les persones sense papers.
Barcelona celebra aquest dijous el ple de pressupostos amb la incògnita de la CUP
La CUP debat la seva posició sobre el principi d'acord amb el govern | La formació de l'esquerra independentista no preveu anunciar-la fins abans del ple
ARA A PORTADA
-
Junqueras assegura que Junts s'ha interessat per la proposta de finançament d'ERC: «És un pas endavant» Sara Escalera
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 04 de maig de 2016 a les 09:30
Et pot interessar
-
Política El PP i Vox entren en còlera per la reunió Illa-Puigdemont a Brussel·les
-
Política Els Comuns celebren la reunió entre Illa i Puigdemont i esperen que el diàleg permeti «avenços socials»
-
Política Herències d'agost, deures de setembre
-
Política Mor Víctor Terradellas, l'independentista que mirava la política exterior sense prevencions
-
Política Puigdemont dissenya el seu futur: què farà si pot tornar a Catalunya a la tardor?
-
Política Feijóo acusa Sánchez d'encapçalar un «govern fallit» que s'ha «posat de perfil» davant els incendis