Barcelona finalment tindrà pantalles gegants per veure Espanya a l'Eurocopa

L'entitat "Barcelona con la Selección" aconsegueix 36.000 firmes a favor de la seva petició | El consistori s'hi havia oposat per motius d'ordre públic i descans dels veïns

  • Un centenar d'aficionats s'ha concentrat a la plaça Fra Bernadí per celebrar la victòria de la «La Roja». | Adrià Costa -
Publicat el 30 de maig de 2016 a les 17:31
Actualitzat el 30 de maig de 2016 a les 17:34
L'entitat "Barcelona con la Selección" ha aconseguit un acord amb l'Ajuntament de la capital catalana per instal·lar pantalles gegants per veure l'actuació de la selecció espanyola a l'Eurocopa. Com declaren els seus impulsors en un comunicat, "la clau de l'acord ha estat, sens dubte, ser una associació merament esportiva, formada principalment per joves i sense cap tipus de vinculació amb partits polítics". També recorden que han aconseguit 36.000 firmes en una petició de Change.org.

La notícia arriba poques setmanes després que el govern municipal que encapçala Ada Colau rebutgés la instal·lació d'aquestes pantalles per seguir el campionat que se celebrarà entre el 10 de juny i el 10 de juliol. Concretament, el consistori va considerar poc convenient posar-les a l'avinguda Maria Cristina per motius d'ordre públic, de descans dels veïns, de seguretat i de prevenció.

"Barcelona con la Selección" no ha anunciat encara la ubicació exacta de les pantalles "per motius de seguretat i d'organització amb el patrocinador" però subratllen que "gràcies a l'esponsorització de l'esdeveniment, el cost de la instal·lació serà nul per al consistori". No és la vegada que l'Ajuntament pren aquesta decisió. En motiu de la final del Mundial del 2010 ja es va instal·lar una gran pantalla per seguir "la Roja" a petició del Partit Popular i Ciutadans.