Barcelona insta Madrid a retirar l'estàtua de Blas de Lezo

Es tracta de l'almirall espanyol que va bombardejar la capital catalana durant el setge del 1714

Publicat el 19 de novembre de 2014 a les 15:52
La comissió de Presidència i Règim Interior de l'Ajuntament de Barcelona ha instat Madrid a que retiri l'estàtua que homenatja Blas de Lezo, l'almirall que va bombardejar la capital catalana durant el setge per part de les tropes felipistes en la Guerra de Successió, el 1714.

El grup d'Unitat per Barcelona (ERC+RCat+DC) ha presentat una moció, que s'ha aprovat amb els vots de CiU i ICV-EUiA, en què es lamenta que s'hagi fet un acte commemoratiu a De Lezo i demana que es retiri la seva estàtua. Enmig de la polèmica s'hi troba el fet que la seva inauguració hagi coincidit amb el conjunt d'actes que s'han fet a Catalunya per recordar els 300 anys de la caiguda de Barcelona l'11 de setembre de 1714.

El monument està situat a la plaça de Colon de Madrid. L'estàtua de bronze, obra de set metres d'altura de l'escultor madrileny Salvador Amaya, es va inaugurar dissabte passat i van assistir-hi autoritats com el rei Joan Carles; el cap d'Estat Major, Jaime Muñoz Delgado; l'alcaldessa de la ciutat, Ana Botella; i el secretari d'Estat de Cultura, José María Lasalle.