Barcelona reitera el seu rebuig als bicitaxis: 100 requises i 230 sancions durant l'estiu

Collboni confia que l'activitat ja és "història" a la ciutat i espera la regulació de la Generalitat per prohibir-los

Publicat el 14 de setembre de 2022 a les 13:44
L'Ajuntament de Barcelona ha requisat un centenar de bicitaxis i ha imposat 250 sancions durant l'estiu. Així ho ha anunciat aquest dimecres el primer tinent d'alcaldia, Jaume Collboni, que ha afirmat que aquesta activitat "és història" a la ciutat. Els vehicles requisats es guarden en un dipòsit municipal i el consistori no descarta que se'n requisin més si en veuen operant per la ciutat. Un cop tramitat el procés sancionador, els seus propietaris podran endur-se'ls, però no fer-los servir per transportar passatgers.
[noticiadiari]2/237740[/noticiadiari]

Collboni ha celebrat la campanya d'erradicació impulsada des del consistori: "És obvi que el paisatge de la nostra ciutat ha canviat aquest estiu", ha dit. A més, ha reiterat que els vehicles són una font d'inseguretat viària i s'ha felicitat per l'alliberació dels carrils bici, que es trobaven obstaculitzats per bicitaxis. També s'ha referit a la suposada vinculació dels conductors amb activitats delictives vinculades amb les drogues.

D'altra banda, ha recordat l'acord amb la Generalitat per prohibir l'activitat a tot Catalunya a finals d'any, via decret o via llei d'acompanyament als pressupostos, que espera que comenci a tirar endavant en els pròxims dies. La cobertura jurídica s'aconseguirà amb la modificació de la llei catalana del taxi, de 2003. Més concretament de l'Article 20, que regula les característiques que ha de tenir un vehicle per considerar-se taxi. La bicicleta s'exclourà com a vehicle vàlid per prestar el servei.

Segons calcula el consistori, abans que se suspengués l'activitat, hi havia prop d'un miler de bicitaxis a Barcelona. Es desconeix si els que no han estat requisats es troben guardats pels seus propietaris, si se n'han desfet, o si han marxat. En aquest sentit, Collboni ha advertit que si operen per Barcelona, també acabaran al dipòsit.

El tinent d'alcaldia ha repetit que aquest tipus de vehicles no encaixen en el model turístic que vol projectar Barcelona i ha assenyalat, a més, la "precarietat laboral" que hi ha al darrere. L'Ajuntament, ha dit, no reconeix el bicitaxi com un sector i, per tant, no té previst reunir-se amb conductors per explorar cap altra sortida per a ells. Per acabar, ha recordat que hi ha un perill associat a la càrrega de bateries i ho ha vinculat a l'explosió del diumenge passat al carrer Piquer, al Poble-sec.