Cap dirigent de CDC s'ha postulat fins ara a la secretaria general

Els noms de Jordi Turull i Germà Gordó havien corregut en àmbits del partit

Publicat el 25 de gener de 2016 a les 13:55
Actualitzat el 25 de gener de 2016 a les 14:01
La portaveu de Convergència Democràtica, Marta Pascal, ha negat que actualment hi hagi cap candidatura presentada o apuntada a la secretaria general de la formació. Pascal ha dit que no n’hi ha i, a més, no n’hi pot haver, “perquè encara no estem en aquest moment del procés congressual”. Fins ara, ningú ha explicitat de manera clara que aspiri al càrrec, que serà el de número dos darrera d’Artur Mas.

Fins ara s'ha donat per fet que dos dirigents rellevants del partit, com són Jordi Turull, portaveu del grup Junts pel Sí, i el també diputat Germà Gordó, exconseller de Justícia, competirien per la secretaria general. Però formalment, no hi ha res de concret. CDC viurà un mesos de debat intern i en les properes setmanes els diversos sectors del partit mesuraran les seves forces.

Fa uns dies, pel Pati dels Tarongers, un alt càrrec de l’administració, membre de Convergència i coneixedor a fons dels interiors del partit, comentava que casos així, el nom que finalment apareix és un altre dels que no són previstos inicialment, i que podria haver sorpreses. Un altre nom que ha corregut aquests dies és el del conseller de Cultura, Santi Vila. En aquest cas, Vila hauria d’abandonar el Govern, ja que CDC ha imposat un model semblant al del PNB: separar els càrrecs orgànics del partit i els del Govern.