L'exministra de Defensa Carme Chacón (PSC) defensa la permanència de Catalunya dins d'Espanya i formula una proposta de reforma federalista de la Constitució que converteixi l'Estat espanyol en un sistema polític "similar als d'Estats Units i Canadà". En un article explícitament titulat 'Catalonia should remain part of Spain' publicat al diari 'Miami Herald', Chacón considera encertada la posició del govern espanyol d'oposar-se a la consulta d'autodeterminació, ja que "és contrària a la Constitució", però apunta que per resoldre el problema de fons cal una reforma federal del model territorial.
En el text, Chacón destaca les diferències culturals i històriques de Catalunya respecte a Espanya, recordant que "té la seva pròpia llengua, propi dret civil i tradicions culturals" i recorda que que històricament "els trets identitaris particulars de Catalunya han estat greument amenaçats". Així i tot, considera que la "trets d0identitat dels catalans sempre han coexistit amb els d'Espanya".
Per tot plegat, Chacón proposa un nou marc legal que "permeti i fomenti la diversitat dins de la unió d'Espanya" i normes "modernes" en línia amb l'evolució de la resta d'Europa, és a dir, a favor de la integració i reduint les "ocurrències d'aïllament cultural". Segons la seva opinió, aquesta és l'única manera constructiva i la més efectiva de "neutralitzar la retòrica radical del sector separatista català" i dels qui "aspiren a falses solucions per centralitzar i abolir una Catalunya plural".
Chacón crida a «neutralitzar la retòrica radical del sector separatista català»
L'exministra defensa en un article al 'Miami Herald' una reforma federalista de la Constitució per mantenir Catalunya dins d'Espanya
ARA A PORTADA
-
Junqueras assegura que Junts s'ha interessat per la proposta de finançament d'ERC: «És un pas endavant» Sara Escalera
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 27 de febrer de 2014 a les 09:06
Et pot interessar
-
Política El PP i Vox entren en còlera per la reunió Illa-Puigdemont a Brussel·les
-
Política Els Comuns celebren la reunió entre Illa i Puigdemont i esperen que el diàleg permeti «avenços socials»
-
Política Herències d'agost, deures de setembre
-
Política Mor Víctor Terradellas, l'independentista que mirava la política exterior sense prevencions
-
Política Puigdemont dissenya el seu futur: què farà si pot tornar a Catalunya a la tardor?
-
Política Feijóo acusa Sánchez d'encapçalar un «govern fallit» que s'ha «posat de perfil» davant els incendis