Chacón: «PSC i PSOE van errar emfasitzant el discurs territorial»

Considera que la derrota electoral s'explica perquè van "sobreexhibir el discurs territorial"

Publicat el 11 de gener de 2012 a les 10:25
José Montilla, Carme Chacón i José Zaragoza, valorant els resultats de les eleccions espanyoles del 2011. Foto: ACN.

Més debat dreta-esquerra i menys reflexió sobre l'articulació territorial de l'Estat. Aquesta és la recepta que l'excap de llista del PSC a les eleccions espanyoles del 2008 i el 2011, i ara aspirant a la secretaria general del PSOE, Carme Chacón, creu que haurien d'haver aplicat tant el PSC com el PSOE per haver evitat perdre les eleccions.

"Els socialistes, no només a tota Espanya, sinó també a Catalunya, ens vam equivocar emfasitzant -i quan dic emfasitzant vull dir sobreexhibint el discurs territorial-, en detriment del discurs social, que en un moment com el que estàvem vivint, era sense cap mena de dubte el discurs que havia de ser preeminent. El moment demanava altres coses, i demanava un eix molt clar en polítiques socials en relació a dreta i esquerra", ha afirmat avui Chacón, que dissabte va anunciar la seva candidatura per liderar el PSOE detallant quin era el seu arbre genealògic .

En una entrevista a la Cadena SER, ha raonat que aquest va ser el motiu principal que explica la derrota electoral del novembre: "La gent es va pensar que estàvem més preocupats per la política territorial que per la crisi."

Es dóna la circumstància que el director de campanya de Carme Chacón a les eleccions de l'any passat, José Zaragoza, continua sent ara la seva mà dreta en la cursa per aconseguir la secretaria general del PSOE.

Debat amb Rubalcaba

L'exministra espanyola de Defensa també diu que està disposada a celebrar un debat cara a cara amb el seu contrincant, Alfredo Pérez Rubalcaba, i ha tornat a criticar les polítiques de Mariano Rajoy, acusant-lo del fet que "va callar molt durant la campanya electoral". De fet, ha qualificat de "destralada" les noves mesures fiscals del govern espanyol: "Dos terços dels ingressos fiscals, fins ara, venien dels treballadors i les classes mitjanes. Ara pagaran 7 de cada 10 euros que recapti el govern".