CiU creix i ERC es manté, segons el CIS

Nova patacada del PP i PSOE, creix UPyD i IU si ara se celebressin unes europees

Publicat el 05 de febrer de 2014 a les 12:31
Continua la reconfiguració de l'espai electoral espanyol. Segons el Baròmetre d'aquest gener publicat aquest migdia pel Centre d'Investigacions Sociològiques, si demà se celebressin eleccions el PP guanyaria però una davallada substancial de vots, un augment de CiU i el manteniment del suport creixent a ERC. Pel que fa CiU, passa del 2,9% dels suports que es registraven en el Baròmetre de fa tres mesos  al 3,4% i ERC manté el 2,5% del suport electoral. 
 
Els populars marquen aquest gener la seva pitjor dada en una enquesta del CIS, amb un 32,1% de suport, 1,9 punts menys que tres mesos abans i dotze punts per sota del seu resultat de les generals de 2011. Malgrat tot, segueix mantenint 5,5 punts de distància sobre el PSOE, que també marca la seva cota mínima amb un suport estimat del 26,6%. 
 
Segons el CIS, Izquierda Unida es manté en la tercera posició amb un suport del 11,3% i darrere torna a emergir UPyD, que marca rècord amb un suport del 9,2%.