Ciutadans vol que la fiscalia actuï contra l'Ajuntament del Port de la Selva per rebel·lió

“No podem permetre que un ajuntament irresponsable vulneri l'estat del dret fent una crida a la rebel·lió” afirma el partit unionista

Publicat el 06 de juliol de 2010 a les 08:08
L'alcalde del Port de la Selva, Genís Pinart Foto: ACN

Ciutadans ha demanat a la fiscalia que actuï contra l'Ajuntament del Port de la Selva per “cridar a la rebel·lió contra la democràcia”. En aquest sentit el partit unionista demana una actuació “ferma” i aposta per tal que s'inhabilitin els càrrecs públics que “vulguin dinamitar la Constitució espanyola”. La reacció de Ciutadans arriba després que el consistori empordanès s'hagi declarat “moralment exclòs” de la Carta Magna, un pas que han seguit els ajuntaments de Vilafranca del Penedès i Sant Pere de Torelló .

El partit d'Albert Rivera lamenta profundament la “deriva” del PSC que tant al Port de la Selva com a Vilafranca ha votat a favor de la moció. També considera “impròpia” la postura de CiU ja que és un “partit que vol governar tant a Catalunya com al conjunt de l'Estat amb l'ajuda del PP”. En aquest sentit demana que les direccions dels dos partits facin fora els regidors per “no convertir-se en còmplices d'aquesta rebel·lió”.