Els comuns reforçaran l'aposta per una tarifa plana a tot el transport públic en l'assemblea nacional

La formació actualitza lideratges i estratègia amb la mirada posada en enfortir l'ADN ecologista d'entre les seves files; també fixen com a repte assolir el 100% de producció elèctrica a Catalunya amb energies renovables abans del 2050

Candela López, Jéssica Albiach, Ernest Urtasun, Ada Colau i Joan Subirats.
Candela López, Jéssica Albiach, Ernest Urtasun, Ada Colau i Joan Subirats. | David Zorrakino / Europa Press
15 de novembre de 2024, 16:32
Actualitzat: 16:32h

Els comuns treballen per esdevenir la força referent en l'abordatge de l'emergència climàtica de tot l'arc parlamentari. L'herència ecologista que hi ha entre les seves files tornarà a guanyar popularitat en el dia a dia de la formació, que aquest cap setmana celebra la seva assemblea nacional per redefinir lideratges i actualitzar l'estratègia. Una estratègia que de moment serà decisiva al país, tenint en compte que la formació és una de les sòcies estables del Govern de Salvador Illa. Una de les principals propostes de resolució que la formació espera que tiri endavant en l'assemblea, a la qual ha tingut accés Nació, posa l'accent en una Catalunya de trens, una tarifa plana a tot el transport públic i una aposta ferma per l'energia renovable.

La tarifa plana assequible és una proposta que van plantejar els joves dels comuns durant la campanya del 12-M, en una campanya que es va fer viral perquè portava per nom "T-Follar". Més enllà de l'anècdota, ara els comuns integren en la seva estratègia política la proposta. Concretament, plantegen la integració tarifària i multimodal de tot el país, amb "tarifes assequibles" i que tinguin en compte els "desequilibris territorials". És a dir, unificar tots els serveis de transport públic i fixar-hi un preu accessible per a la majoria social i ajustat a la realitat territorial.

En la mateixa proposició plantegen una moratòria en l'ampliació o construcció de noves infraestructures viàries d'alta capacitat fins que Catalunya compti amb la xarxa de trens mínima necessària. És a dir, centrar tots els recursos en les inversions previstes al Pla de Rodalies 2020-2023, la connexió de les línies d'FGC, la finalització de les línies 9 i 10 del metro, la connexió de la xarxa de tramvies i l'impuls del corredor ferroviari mediterrani. 

Un altre dels punts d'aquesta proposició aposta assolir el 100% de la producció elèctrica a Catalunya amb energies renovables abans de 2050, i arribar al 50% el 2030 per tal de fer la transició energètica "efectiva i justa". L'oposició als macroprojectes com el Hard Rock o l'ampliació de l'aeroport del Prat també es recull en la proposta, després d'haver estat dues de les principals banderes que han alçat els comuns durant l'última època.

 

Arxivat a