Concentració dels CDR a la seu d'ERC en contra del pacte amb el PSC

Unes desenes de persones exigeixen als republicans que trenquin les converses per a la investidura de Salvador Illa

Publicat el 18 de juliol de 2024 a les 12:41
Actualitzat el 18 de juliol de 2024 a les 14:32

Unes poques desenes d'activistes independentistes, sota les sigles dels CDR, s'han manifestat aquest dijous a la seu d'ERC per mostrar el seu rebuig a un possible pacte amb el PSC per investir Salvador Illa. Ho han compartit a través de les xarxes socials.

Les negociacions entre els dos partits avancen, però encara és aviat per saber si arribaran a bon port. Aquest dilluns, les dues responsables de les converses -Marta Rovira i Lluïsa Moret- es van reunir a Barcelona per parlar-ne i mirar de desencallar algunes qüestions. Els republicans volen concessions importants, especialment en la carpeta del finançament, a canvi de cedir els vots. 

Els socialistes asseguren que seran "generosos" i s'han obert a una reforma del model de finançament que es basi en desplegar l'Estatut. Fa uns dies, Illa va mirar de calmar ERC i va assegurar que no voldrà "destrossar res" si arriba a la presidència. Qualsevol acord haurà de ser validat per les bases republicanes, que tenen criteris diversos sobre quin rumb ha d'agafar el partit després de la desfeta electoral.