La delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, ha defensat aquest dimecres que la taula de diàleg amb l'executiu català, que es reunirà a Barcelona la setmana del 13 de setembre, ha de servir "per parlar de convivència". En aquest òrgan cabran només propostes "dins de l'ordre constitucional", ha dit en una entrevista a Catalunya Ràdio. "Dins de la llei tot; fora de la llei, res", ha remarcat.
La representant de l'executiu estatal ha assegurat que amb aquesta premissa l'executiu de Pedro Sánchez "no tanca les vies" i ha manifestat que "les lleis es poden canviar, però s'han de complir", en referència a la proposta del Govern d'abordar l'amnistia i l'autodeterminació.
Cunillera, que ha valorat positivament els primers cent dies de govern de Pere Aragonès, s'ha preguntat si és "pràctic" per a la ciutadania que ERC i Junts visibilitzin les seves "discrepàncies" sobre el diàleg perquè a parer seu els governs han de parlar amb "una única veu". Sobre la composició de la taula, no ha confirmat si hi participarà el president Sánchez. Tampoc ha especificat la data de la reunió.
La delegada del govern espanyol ha reivindicat el paper del PSC i del líder de l'oposició, Salvador Illa, com una "peça clau" per "recuperar la convivència a Catalunya" i ha agraït la feina de Miquel Iceta al capdavant dels socialistes catalans. En sintonia amb l'oferta del seu partit als partits del Govern per negociar els pressupostos de la Generalitat, la delegada del govern espanyol ha assegurat que no és "normal que es prenguin decisions a Catalunya sense el PSC, el partit amb més suport".
[noticia]223756[/noticia]
[noticia]223754[/noticia]
Cunillera defensa que a la taula de diàleg hi cap tot «dins la llei»
La delegada del govern espanyol reivindica el PSC com una "peça clau" per "recuperar la convivència" a Catalunya

- La delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, a Catalunya Ràdio -
- @maticatradio
ARA A PORTADA
Publicat el 25 d’agost de 2021 a les 07:18
Et pot interessar
-
Política La CUP veu en la reunió Illa-Puigdemont l'«antiga sociovergència» i creu que va ser «ordre» de Sánchez
-
Política Els Comuns avisen el Govern que no aprovar pressupostos seria un «fracàs» d'Illa, del PSC i del país
-
Política La normalitat no és una foto
-
Política De la «conquesta» al referèndum per continuar al Regne Unit: el fil roig entre Catalunya i Gibraltar
-
Política «No vivim en situació de normalitat»: què ha de passar després de la reunió Puigdemont-Illa?
-
Política Pressupostos, trens i llengua: totes les carpetes que marcaran el nou curs polític al Parlament