El ministre d'Economia en funcions, Luis de Guindos, ha admès que el nomenament de l'exministre d'Indústria, José Manuel Soria, que va deixar el càrrec després de mentir sobre la seva aparició als Papers de Panamà, per ser director executiu del Banc Mundial va ser "discrecional". Entre els candidats que complien els requisits una comissió ministerial formada per secretaris d'Estat i directors generals va triar l'exministre, que després de l'escàndol va acabar renunciant al càrrec.
De Guindos ha admès el nomenament discrecional però ha negat que la tria respongués "a criteris polítics". Segons ell el nomenament entre els membres del cos de Tècnics Comercials de l'Estat, del que Soria i la resta d'aspirants formen part, va comptar amb tot moment amb els principis de "transparència i concurrència". De Guindos dóna aquest dimarts a la tarda explicacions a la comissió d'Economia del Congrés després que el PP aconseguís, amb el suport de C's, que fos Mariano Rajoy qui donés explicacions al ple. De Guindos ha estat contundent en lamentar que no se l'hagi convocat "per temes molt mes seriosos".
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=z6HsgWWYklM[/youtube]
L'oposició ha estat severa. El líder de Podem, Pablo Iglesias, ha demanat al ministre que dimiteixi "ipso facto" si no pot demostrar que no ha mentit mentre que el diputat de Ciutadans, Toni Roldán, ha evidenciat el malestar de la seva formació per la situació: "Ens sentim avergonyits de vostès", li ha dit. Ha lamentat que l'executiu de Rajoy li fes "un vestit a mida" a Soria. El socialista Pedro Saura ha exigit també a De Guindos que dimiteixi "per no assumir errors".
La diputada d'ERC Esther Capella ha recordat que la gestió de Soria no era precisament excel·lent per rebre un premi i s'ha referit al magatzem de gas Castor, que va provocar terratrèmols i suposar el pagament d'una indemnització milionària a Florentino Pérez. Ferran Bel, del PDC, ha furgat en el malestar de C's, que "blanqueja" les polítiques del PP.
De Guindos admet que Soria va ser posat a dit però no amb criteris polítics
L'exministre va acabar renunciant al càrrec de director executiu del Banc Mundial | Iglesias i el PSOE demanen al titular d'Economia que plegui per haver-lo triat i C's s'"avergonyeix" del PP
ARA A PORTADA
-
La Unió Europea proposa suspendre l'acord de cooperació comercial amb Israel i decidiran els estats Redacció
-
Escletxa a Barcelona amb la Flotilla: la dreta en fa befa mentre PSC, BComú i ERC demanen protecció David Cobo
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Publicat el 13 de setembre de 2016 a les 15:47
Et pot interessar
-
Política Albiol dona suport al Pacte Nacional per la Llengua i es desmarca del PP
-
Política Elisenda Alamany es postula per a l'alcaldia amb la recepta perquè «Barcelona no mori d'èxit»
-
Política L'endemà de la política
-
Política Rahola, Artadi, Giró: una dècada per trobar el relleu de Xavier Trias a Barcelona
-
Política La negativa de Mas aboca Junts a un esprint pel candidat a Barcelona
-
Política Junts i el govern espanyol pacten un canvi legal per garantir l'atenció al client en català