Una de les vicepresidentes de l'Eurocambra, la socialista Sylvie Guillaume, ha expressat la seva voluntat d'obtenir explicacions del president del Parlament Europeu Antonio Tajani per haver negat l'accés com a eurodiputats electes a Carles Puigdemont i Toni Comín la setmana passada, segons ha pogut saber l'ACN.
En un correu electrònic en resposta a la denúncia d'un grup d'eurodiputats, la francesa ha assegurat que els vicepresidents de la cambra "no han sigut involucrats en aquesta decisió" i que "apreciaria també una clarificació del president Tajani al respecte".
Així, s'afegeix a la petició del també vicepresident liberal Pavel Telicka per saber "per què es va negar l'accés a tres eurodiputats electes catalans que van presentar-se a les eleccions", en referència també a Oriol Junqueras.
El txec Telicka també va assegurar recentment que ningú li havia consultat a ell la decisió de vetar l'entrada a Carles Puigdemont i Toni Comín a les instal·lacions per fer les acreditacions provisionals com a eurodiputats electes.
En total, l'Eurocambra compta amb 14 vicepresidents.
Dos vicepresidents del Parlament Europeu demanen explicacions a Tajani pel veto a Puigdemont
La francesa Sylvie Guillaume se suma a la petició del liberal Pavel Telicka per tenir "clarificacions" sobre aquest cas
ARA A PORTADA
Publicat el 05 de juny de 2019 a les 13:35
Et pot interessar
-
Política La CUP colla el Govern perquè actuï davant la gelateria de Gràcia que discrimina el català
-
Política L'Argentina i nosaltres
-
Política Colau embarcarà diumenge a la Flotilla que salparà de Barcelona cap a Gaza
-
Política Puigdemont reunirà el grup parlamentari de Junts a Waterloo el 15 i el 16 de setembre per preparar el nou curs
-
Política L'exèrcit, al centre del foc creuat entre la Moncloa i el PP: «No pot actuar d'ofici»
-
Política Els diputats de Madrid s'apugen per segona vegada el sou i acumulen un augment del 8,5%