Duran considera negatiu per a Catalunya un trencament entre PSC i PSOE

Tanmateix reclama per una vegada que els socialistes catalans es desmarquin dels seus homòlegs espanyols

Publicat el 15 de juliol de 2010 a les 10:45
El portaveu de CiU al Congrés, Josep Antoni Duran Lleida, ha proposat que els partits catalans votin a la cambra baixa part del discurs que va fer el president Montilla en conèixer la sentència sobre l'Estatut, si el Parlament no aprova abans una resolució conjunta. Duran ha exhortat al PSC a desmarcar-se per un cop del PSOE però ha considerat negatiu per Catalunya que es produís un trencament definitiu entre ambdues formacions.

El líder socialcristià ha subratllat que el PSC no hauria de tenir problemes en ratificar a Madrid les paraules del president de la Generalitat. “Demano, almenys, que tinguin capacitat, un dia, que no fa mal després del què ha passat, que tinguin el coratge de votar de manera diferent al PSOE, i que tinguin el coratge de votar a Madrid exactament les mateixes paraules que ha dit el president de la Generalitat, el primer secretari del PSC a Catalunya”, ha exhortat. Tot i això considera que un improbable trencament entre socialistes catalans i espanyols seria dolent ja que “tindríem un PSOE fort a Catalunya”.

A banda del PSC, Duran també s'ha referit a la disposició d'ERC i d'ICV d'emprendre una iniciativa conjunta dels partits catalans que rebutgen la sentència del Constitucional a Madrid. Duran ha assegurat que els ecosocialistes li han mostrat la seva disposició a fer “alguna cosa” a la capital espanyola. Els republicans, per la seva banda, haurien supeditat aquesta possibilitat a l'existència d'un acord a Catalunya.

En aquest sentit, ha subratllat “al Parlament de Catalunya hauríem de ser capaços d'aprovar una resolució que marqués la pauta de conducta de les forces polítiques a la política espanyola i a la política catalana de manera unitària” Amb tot, s'ha mostrat escèptic: “Això segurament serà molt difícil”, ha advertit.