
El diputat de Ciutadans (C’s), Jordi Cañas s'ha despatxat a gust. Aquest migdia ha declarat una nova guerra oberta contra Barcelona Decideix i contra el F.C. Barcelona. Cañas ha afirmat que “el Barça no pot ser un instrument al servei de l'independentisme” davant la utilització, demà dissabte, del Camp Nou per part de la plataforma Barcelona Decideix que impulsa el referèndum popular sobre la independència de Catalunya.
Cañas considera que Sandro Rosell “ha d'evitar la instrumentalització política del club, ha de rectificar la indigna manipulació que va fer l'anterior president Joan Laporta”.
“El Barça no pot ser un ostatge polític al servei d'una minoria que ho utilitza per imposar les seves idees” ha afirmat el diputat de C’s. Per a Jordi Cañas, el Barça “no és més que un club perquè és un instrument polític sinó per la seva capacitat d'integrar, pels valors universals que fomenta”. Per això, “li demanem a Rosell que retorni el Barça a tots els seus socis i seguidors, aquesta va ser la seva promesa electoral i això és el que li exigim des de C’s”.
Barcelona Decideix respon: "no som una entitat independentista"
La plataforma Barcelona Decideix, que organitza la consulta a la ciutat comtal, ha respost ràpidament a Jordi Cañas recordant que no es tracta d'una entitat independentista. "A la pregunta plantejada s’hi pot respondre amb un no o amb un sí, a més de votar en blanc" han recordat tot convidant al polític de Ciutadans ha acostar-se al Camp Nou per verificar que "no es força cap decisió en cap dels votants que exerceixen el seu dret a votar".
A més, han lamentat que un diputat que qualifiquen de "demòcrata convençut" vulgui censurar una consulta i han recordat que han enviat una carta a Albert Rivera per tal d'explicar-li l'organització de la consulta.