El Baròmetre d'Opinió fet pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS) el juliol, el primer que inclou preguntes d'intenció de vot després de les eleccions locals de maig, manté el PP com a primer partit amb una estimació de vot del 28,2%, ampliant a 3,3 punts el seu avantatge sobre el PSOE, que es queda al 24,9%.
En tercer lloc es consolida Podem, amb un 15,7%, tot i que perd gairebé un punt respecte l'enquesta de fa tres mesos, i al darrere hi ha Ciutadans, amb un 11,1%, dos punts per sota de la seva dada d'abril. Segueixen caient tant Izquierda Unida com UPyD.
La taula de valoració de líders segueix encapçalada amb 4,72 punts per la nova presidenta de Navarra, Uxue Barkos, en la seva última aparició en una enquesta del CIS tenint en compte que ha abandonat el Congrés. Entre els dirigents d'àmbit estatal, el secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, repeteix en primer lloc amb una nota de 3,84 punts, traient més d'un punt a Mariano Rajoy.
El CIS dóna la victòria al PP a les eleccions espanyoles amb el 28,4% dels vots
El bipartidisme recupera vots mentre que Podem i Ciutadans en perden
ARA A PORTADA
-
El Govern activa el pla de barris: 1.000 milions d'euros en cinc anys per a les zones més vulnerables Bernat Surroca Albet
-
Trias demana esclarir les responsabilitats per l'Operació Catalunya: «No pretenc que ningú vagi a la presó» Sara Escalera
-
-
-
El Govern es compromet a reforçar la prevenció davant del cas de prostitució que afectava una menor tutelada Redacció
Publicat el 05 d’agost de 2015 a les 10:42
Et pot interessar
-
Política Junts avisa que estan «lluny de cap acord» sobre la regulació del lloguer de temporada al Congrés
-
Política Dalmau afirma que el Govern passarà de 5 a 50 cartes de serveis abans que acabi l’any
-
Política La dignitat de Blanca Serra
-
Política Un relleu a Junts que va més enllà de les municipals
-
Política Blanca Serra, l'«escletxa» del secret d'estat de les tortures
-
Política «Calen mecanismes per evitar que Catalunya financi rebaixes d'impostos de tercers»