La proposició ha anat endavant amb una esmena transaccional pactada amb PSOE i Units Podem, que demana que aquest 2018 s'actualitzi i es posi en marxa el pla de protecció de l'aeroport i que els propers pressupostos generals de l'Estat facin efectiva la inversió a l'aeroport de Reus inclosa en el seu pla director de 2006, que no es va arribar a executar.
"Per raons polítiques, l'aeroport de Reus no és l'aeroport que necessita la segona àrea metropolitana de Catalunya", ha denunciat el diputat Jordi Salvador, que alhora ha retret al Ministeri de Foment que el nou Pla Director de l'aeroport limita a una inversió de 18 milions d'euros el que en l'anterior, que no es va arribar a complir, quedava fixat en 150 milions.
El diputat també ha exigit que l'aeroport pugui incorporar la terminal de mercaderies –que ja disposa de terrenys expropiats- o que pugui donar servei, en l'àmbit mèdic, a un hospital de referència en trasplantaments i donacions d'òrgans com és el Joan XXIII de Tarragona.

Aeroport de Reus Foto: Jonathan Oca