En una setmana de negociacions intenses, amb la pressió de la negociació pressupostària, els dirigents de CDC i d’ERC deixen caure declaracions per defensar les seves posicions. Mentre aquest matí, Oriol Junqueras, apostava per Twitter pel “diàleg raonable” en pro de la “unitat de tots”, el coordinador general de CDC, Josep Rull, apuntava una via d’acord dins aquest diàleg que suposi un mix entre la proposta massista i junquerista. CDC cediria en el full de ruta a canvi que ERC apostés per la candidatura unitària amb avançament electoral implícit.
Rull ha proposat aquest matí que Artur Mas i Oriol Junqueras pactin el què i després ja es veurà el qui. Així el líder convergent, creu que si primer pacten el camí cap a la independència, després serà més fàcil acordar la qüestió de la llista. "Si som capaços de pactar el què, cap a on volem anar, en quins termes hi volem anar, serà relativament més fàcil pactar el com. Mirem d'aplanar el terreny per saber quin és l'objectiu, i després seiem a fons per veure el millor instrument", ha detallat a Catalunya Ràdio.
"Ahir, més que parlar de contingut, es van veure les posicions respectives i es va marcar un itinerari, es va marcar un instrument per arribar a un acord", ha insistit Rull. De fet, el coordinador general de CDC ha esbossat una via que molts quadres del partit han deixat entreveure els darrers dies i que barreja els plans exposats pels dos líders. Per una banda, Mas i CDC estarien disposats a assumir el full de ruta que proposa ERC, és a dir, unes soles eleccions i un procés constituent que acabés amb un referèndum sobre la Constitució catalana, a canvi que els republicans assumissin el repte de bastir una candidatura unitària.
El full de ruta de Rull
El coordinador general de CDC apunta que si es pacta el què, vindrà el qui | La direcció convergent apostaria per cedir acceptant la proposta de Junqueras per fer la independència a canvi que els republicans acceptin la candidatura unitària
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de desembre de 2014 a les 13:53
Et pot interessar
-
Política Feijóo acusa Sánchez d'encapçalar un «govern fallit» que s'ha «posat de perfil» davant els incendis
-
Política El Govern insta els ajuntaments a posar-se les piles amb el català
-
Política Ordinalitat, l'exigència amb el somriure de Díaz Ayuso de fons
-
Política «Millorar els serveis públics» i «prosperitat»: els objectius del nou curs d’Illa
-
Política El govern espanyol garanteix «protecció diplomàtica» a la Flotilla: «No permetrem que es violi la legalitat internacional»
-
Política Reapareix la periodista amb qui dinava Mazón durant la dana deu mesos després