El govern espanyol ha acceptat la proposta del mediador del conflicte entre la patronal i els sindicats de l'estiba, Marcos Peña, que garanteix el 100% de l'ocupació, segons es desprèn d'una nota que ha publicat el Ministeri de Foment. La proposta s'ha fet aquest dijous a la tarda i l'executiu subratlla que, tot i que no és la seva, l'assumeix per buscar la millor transició del model. A banda del manteniment de l'ocupació, la proposta també planteja un escenari de millora de la competitivitat i productivitat dels ports i un sistema d'ajuts extraordinari del govern estatal, que també estaria disposat a elaborar un reglament per incloure el contingut de la mediació.
D'altra banda, pel que fa a la proposta que van fer dimecres patronal i sindicats, el Ministeri de Foment espanyol reitera que un dels seus punts principals, la subrogació per llei dels treballadors, no és possible. Foment es remet a l'escrit de la comissaria europea de Transports, Violeta Bulc, que es posiciona en aquest sentit.
Finalment, l'executiu estatal vol puntualitzar que assumir la diferència salarial entre un treballador nou i un de subrogat i les jubilacions anticipades prolongades en el temps fins al dimensionament òptim de la plantilla tindria un cost de 2.415 milions, una xifra "inassumible per a l'erari públic" que suposaria "una enorme discriminació" pel que fa a la resta de treballadors. La proposta inicial d'ajuts de l'executiu se situava al voltant dels 120 milions d'euros.
El govern espanyol accepta la proposta d'acord dels estibadors
La proposta presentada pel mediador del conflicte manté el 100% de l’ocupació
ARA A PORTADA
-
El decret de renovables, primera víctima de les desconfiances pel finançament Arnau Urgell i Vidal | Bernat Surroca Albet
-
-
El PSC tornaria a guanyar les eleccions i es veuria poc afectat per la corrupció de Madrid Ona Sindreu Cladera
-
El govern espanyol preveu que les mesures contra la corrupció «estiguin aprovades o en tràmit» en un any Redacció
-
Publicat el 30 de març de 2017 a les 20:14
Et pot interessar
-
Política Clos, Hereu, Trias i Colau: un pòquer d'alcaldes que fa les paus a la seva manera
-
Política BComú llança un vídeo contra el turisme massiu a Barcelona
-
Política Feijóo promet derogar el finançament singular abans i tot de saber com serà
-
Política Carrasco i Formiguera, l'altre independentista
-
Política El Parlament aprova l'Estatut de Municipis Rurals, l'eina per revertir el despoblament
-
Política Enviament massiu de correus electrònics als governs europeus per l'oficialitat del català