El Govern no vol sentir a parlar de modificar les lleis afectades per la sentència de l'Estatut -com la de vegueries o la de consultes entre altres-. Així ho ha afirmat en una entrevista a RAC1 el vicepresident Josep Lluís Carod-Rovira que ha reptat a “portar-los als tribunals” qui vulgui forçar els canvis legislatius. Carod ha explicat que era una postura compartida pel president Montilla i que s'havia acordat en la sessió de l'executiu d'aquest dimarts. “El poble i el Parlament de Catalunya són sobirans” ha afirmat per justificar l'inici d'insubmissió.
Carod-Rovira ha descartat iniciar una batalla per modificar la Constitució espanyola com ha suggerit el conseller d'Interior, Joan Saura. “Jo estic en una altra dimensió” ha afirmat i ha qualificat Espanya de “batalla perduda pels catalans”. “L'única retallada que mereix el poble de Catalunya és la u i la t de l'Estatut” ha afegit.
No descarta deixar Esquerra
Josep Lluís Carod-Rovira s'ha mostrat enigmàtic sobre el seu futur. “No aniré cap a casa” -tot descartant deixar la política després de les eleccions-. En canvi ha deixat oberta la possibilitat de marxar d'Esquerra després de l'exclusió de les llistes. Sobre el fet que Ernest Benach -que havia estat el candidat del seu sector a presidir el partit- sigui el número dos a les eleccions al Parlament ha declinat parlar-ne “per prudència”.
El Govern no modificarà les lleis afectades per la sentència de l'Estatut
“Que ens portin als tribunals” repta el vicepresident Josep Lluís Carod-Rovira
ARA A PORTADA
-
7.400 pisos en deu anys: les compres de la Generalitat i Barcelona en plena crisi habitacional David Cobo
-
Què és el tanteig i retracte, la via a l'alça per comprar pisos privats i fer-los públics? David Cobo
-
«Al call center atenem unes 80 trucades diàries i ens donen 10 segons entre una i l'altra» Marc Orts i Cussó
-
-
Publicat el 14 de juliol de 2010 a les 08:36
Et pot interessar
-
Política Aliança, a mig camí de les municipals del 2027: afermar Ripoll i créixer a tot arreu
-
Política Ayuso diu ara que les llengües cooficials són una «riquesa» però que no poden usar-se per dividir
-
Política «Rendeixi's a la democràcia»: el PP porta al carrer el clam per exigir eleccions a Sánchez
-
Política Estrena de logo i missatge renovat: així és la nova CUP
-
Política Canvi radical d'Iñaki Urdangarin després de cinc anys de presó: ara és «coach emocional»
-
Política Espadaler afirma que l'amnistia i el retorn de Puigdemont ajudarien a resoldre «un capítol dolorós»