La compareixença de la vicepresidenta Neus Munté després de la reunió del Consell Executiu ha estat monopolitzada per la reacció a la imputació del president Mas, la consellera Rigau i l’exvicepresidenta Ortega. Però el Govern ha tractat altres qüestions.
Mentre el xoc obert entre Catalunya i l'Estat s'escalfa, es viu una pugna contínua entre els governs català i espanyol per cada àmbit de competència. Avui, el Govern ha decidit demanar al Consell de Garanties Estatutàries el seu dictamen sobre la llei que regula el Sistema de Formació Professional per a l’Ocupació, que considera que vulnera les competències executives pròpies de la Generalitat. El dictamen del Consell de Garanties és un pas previ a la presentació del recurs d’inconstitucionalitat.
La nova normativa reserva al SEPE àmplies funcions executives i de control de diversos àmbits de la FP. L'executiu català recorda que el Tribunal Constitucional va sentenciar el març passat que era la Generalitat l'autoritat competent a Catalunya per autoritzar plataformes d’aprenentatge i acreditar els centres formatius.
Altres mesures adoptades han estat l'aprovació d'un seguit d'inciatives per coordinar el seguiment del dret de la Unió Europea a Catalunya; el decret sobre el currículum del títol de formació professional de grau superior de paisatgisme i medi rural, i s’ha declarat l’ocupació urgent d’un bloc d’habitatges al barri sabadellenc d’Arraona, afectat d’aluminosi, entre altres matèries.
El Govern recorrerà la llei espanyola de Formació Professional
Política
La Generalitat veu amenaçades per l’Estat les seves competències en FP
ARA A PORTADA
-
Societat Grans súpers a dins de mercats municipals: així s'estén (i es paga) el model a Barcelona David Cobo | Ànnia Monreal
-
Societat Els supermercats grans també creixen a Barcelona: se n'han obert 141 en 10 anys Ànnia Monreal | David Cobo
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
29 de setembre de 2015 a
les 16:34
Actualitzat el
29 de setembre de 2015 a les
16:43
Et pot interessar
-
Política
Operació per blindar la pluralitat del Congrés abans de la tempesta ultra
-
Política
Les assignatures que el Parlament ha deixat per setembre
-
Política
L'incendi de la Vall d'Uixó no revifa la flama de la indignació
-
Política
La Fiscalia investiga l'exnúmero dos d'Empresa del govern d'Aragonès
-
Política
Calama rectifica i admet parcialment la petició de nul·litat de Zapatero
-
Política
La Fiscalia refreda l'amnistia de Jové i Salvadó malgrat l'aval europeu
