El consell nacional del PDECat aprova aquest dissabte una proposta de resolució d'urgència en la qual dona "ple suport" al grup parlamentari de Junts per Catalunya (JxCat) per tal de "fer efectiva" la investidura de Carles Puigdemont. El text s'ha presentat formalment aquest mateix matí -ha anat a càrrec dels sectors més propers a l'expresident de la Generalitat- i el plenari del consell nacional ha aprovat debatre-la, i fonts del partit donen per fer que es validarà "per unanimitat".
La proposta de resolució, breu, insta els grups parlamentaris que van subscriure el pacte de legislatura -especialment ERC però també que la CUP, ara desmarcada del Govern però partidària el gener de l'any passat de tornar a investir Puigdemont encara que fos a distància i contravenint les mesures cautelars del Tribunal Constitucional (TC)- a "complir-lo". Segons el PDECat, cal "fer efectiu", d'aquesta manera, el mandat de les eleccions del 21-D, en les quals l'expresident va ser el candidat independentista amb més vots a les urnes, 12.000 més que els republicans i amb dos escons més que ells.
El text es votarà després que es compleixin amb tots els punts de l'ordre del dia. De moment, ja s'ha aprovat el reglament per presentar candidatures a les eleccions europees del mes de maig, i s'han presentar els plans dels àmbits temàtics i de transparència. El president del PDECat, David Bonvehí, farà un informe polític -el d'organització ha anat a càrrec de Ferran Bel- i una intervenció oberta als mitjans de comunicació.
El PDECat defensa «fer efectiva» la investidura de Puigdemont
El partit aprova aquest dissabte una proposta de resolució d'urgència presentada pels sectors més propers a l'expresident de la Generalitat
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de febrer de 2019 a les 10:30
Et pot interessar
-
Política El govern espanyol situa la imputació de Begoña Gómez en la «campanya d'assetjament» a Sánchez
-
Política El PP demana al Parlament rebutjar que els Mossos assumeixin les competències de ports i aeroports
-
Política Sánchez obrirà el curs amb la condonació del deute pactada amb ERC
-
Política I ara un pacte d'estat? Els incendis tornen la crisi climàtica al primer pla amb els deures per fer
-
Política Els Comuns posen el nom de Colau damunt de la taula per reflotar Sumar
-
Política Junqueras adverteix els socialistes que s'han «situat a anys llum» de l'aprovació d'uns pressupostos