La Junta Electoral ha certificat que els drets electorals de Junts per Catalunya correspondran al PDECat i no a Junts. Segons argumenta l'ens, és l'única formació política d’aquella coalició electoral que es presenta en aquest procés", amb la qual cosa a la candidatura de l'exconsellera Àngels Chacón i no a la de Carles Puigdemont li correspondran els minuts de publicitat televisius dels blocs establerts, els de cartelleria, l'avançament de la subvenció per a la campanya i la participació assegurada en els debats, entre d'altres.
"El PDECat en tot moment ha defensat que aquests drets li pertanyien i els faria efectius, no fer-ho seria un frau per als electors, associats i totes les persones que representen el PDECat a les institucions, també al Parlament de Catalunya, on compta amb 5 diputats", ha defensat el partit en un comunicat. També reivindiquen que això legitima la seva presència a la taula de partits que haurà de decidir el pròxim 15 de gener si es mantenen les eleccions per al 14-F.
Junts es presenta, de fet, com a un partit nou, amb la qual cosa s'ha vist obligada a recollir avals per poder concórrer als comicis. En necessitava 5.000 i Laura Borràs va anunciar dimarts que n'han aconseguit més de 52.000. Caldrà veure, però, si podrà tenir participació en els principals debats electorals a la televisió pública.
El PDECat mantindrà els drets electorals en detriment de Junts
La candidatura d'Àngels Chacón reivindica tenir presència a la taula de partits sobre les eleccions

- Àngels Chacón. -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de gener de 2021 a les 09:53
Et pot interessar
-
Política Mor Víctor Terradellas, l'independentista que mirava la política exterior sense prevencions
-
Política Puigdemont dissenya el seu futur: què farà si pot tornar a Catalunya a la tardor?
-
Política Feijóo acusa Sánchez d'encapçalar un «govern fallit» que s'ha «posat de perfil» davant els incendis
-
Política El Govern insta els ajuntaments a posar-se les piles amb el català
-
Política Ordinalitat, l'exigència amb el somriure de Díaz Ayuso de fons
-
Política «Millorar els serveis públics» i «prosperitat»: els objectius del nou curs d’Illa