La presidenta del Parlament, Carme Forcadell, ha convocat el ple de resposta a l'activació de l'article 155 per aquest dijous a les 10 h. del matí. El debat sobre la suspensió de l'autonomia de Catalunya és l'únic punt de l'ordre del dia i el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, podrà comparèixer si ho sol·licita, segons fonts parlamentàries.
De fet, la reunió de la mesa del Parlament d'aquest matí no havia fixat encara el ple a l'espera de la decisió de Puigdemont sobre si assisteix o no al Senat. Finalment, el president ha expressat la seva voluntat d'assistir a la cambra alta espanyola si és compatible amb el ple a l'hemicicle català.
El president del Senat, Pío García Escudero, ha recordat a Puigdemont que pot assistir a les dues sessions que tindran lloc aquest dijous i divendres a la cambra alta per abordar les mesures del govern espanyol en aplicació de l’article 155 de la Constitució. Concretament, Garcia Escudero ha ofert al president de la Generalitat assistir i intervenir a la comissió conjunta que tindrà lloc dijous a les 17 h., i també a la sessió plenària de divendres a les 10 h.
D'altra banda, els serveis jurídics del Parlament estan estudiant si emprendre accions legals i penals contra l'aplicació de l'article 155, així com quines serien aquestes mesures.
El ple de resposta al 155 serà dijous a les 10 del matí
La reunió de la mesa d'aquest matí no havia concretat l'hora de la sessió, a l'espera que el Govern concretés si Puigdemont compareixerà al Senat
ARA A PORTADA
Publicat el 24 d’octubre de 2017 a les 18:22
Et pot interessar
-
Política La CUP colla el Govern perquè actuï davant la gelateria de Gràcia que discrimina el català
-
Política L'Argentina i nosaltres
-
Política Colau embarcarà diumenge a la Flotilla que salparà de Barcelona cap a Gaza
-
Política Puigdemont reunirà el grup parlamentari de Junts a Waterloo el 15 i el 16 de setembre per preparar el nou curs
-
Política L'exèrcit, al centre del foc creuat entre la Moncloa i el PP: «No pot actuar d'ofici»
-
Política Els diputats de Madrid s'apugen per segona vegada el sou i acumulen un augment del 8,5%