Tal com ha defensat el mateix Feijóo, no té sentit tenir 17 proves diferents i, per això, és "lògic" que "continuem caminant en la senda d'un sistema d'igualtat d'oportunitats" amb "proves comunes" tant en matèria de continguts com de data. En un acte sobre educació, també ha dit que "hi ha un sistema que volem fer valdre les 11 conselleries del PP per al curs 2025", de manera que "ja estem treballant tots els consellers i conselleres del partit per buscar punts de trobada i presentar una selectivitat comuna a tot l'Estat".
Segons el PP, es tracta de suplir la negativa de l'executiu del socialista Pedro Sánchez d'establir un sistema igual a tota Espanya. "El que el govern espanyol es nega a impulsar per al 100% dels estudiants, ho aplicarem sobre el 70% que resideix a autonomies on governa el PP", ha apuntat l'home al capdavant del partit. Tanmateix, Feijóo ha fet una crida a la Moncloa perquè reculli la seva proposta i implementi arreu un sistema d'"igualtat d'oportunitats" per accedir a les facultats.
A l'esdeveniment, que ha tingut lloc a Castella i Lleó, també hi han participat el president de la regió, Alfonso Fernández Mañueco, així com diferents associacions, col·lectius i professionals de l'àmbit educatiu. Feijóo ha viatjat fins a l'indret per presumir dels bons resultats del PP a l'informe PISA i dominar el relat després que Sánchez anunciés diumenge passat en un acte del PSOE a la Corunya (Galícia) un pla de reforç en matemàtiques i comprensió lectora per als pròxims pressupostos generals de l'Estat arran del mal resultat obtingut a la majoria de l'Estat a PISA.
En aquest sentit, durant la seva intervenció, Feijóo ha remarcat les dades obtingudes per Castella i Lleó a l'informe i ha apostat per "exportar" a la resta d'Espanya un model que, a parer seu, funciona. Segons ha sostingut, es tracta de "blindar les oportunitats", no "les desigualtats". A més a més, ha avançat que els populars es plantegen "estendre a tota Espanya els cursos de reforç i també la formació continuada del professorat" que, segons ha destacat, han funcionat a Castella i Lleó i a Galícia.
Escoles "buides d'ideologia"
Sobre l'educació especial, Feijóo ha dit que el PP protegirà les famílies per poder portar els seus fills i filles a aquests centres especialitzats. "Què és això de dir-li a un pare, a una mare, que l'educació especial s'ha acabat i que el seu fill o filla no pot tornar a aquesta mena d'escoles?", s'ha preguntat. El líder de la formació ha ressaltat que aquests centres són "útils" i no poden ser "clausurats". "L'educació especial i la inclusió no estan enfrontades, van de bracet. I si oblidem això, no farem una bona feina", ha advertit.A banda d'això, ha aprofitat per reclamar al PSOE que no intenti fer a les aules la política que ha renunciat a fer a les institucions perquè l'educació no ha de ser una "arma llancívola". Feijóo ha conclòs el seu discurs tot assegurant que "es pot fer política en molts llocs, però a les aules dels nostres fills i filles, no". Tot seguit, ha insistit que "els col·legis han d'estar buits d'ideologia i plens de coneixement".