El PSC farà campanya a costa de la catalanofòbia del PP

Publicat el 14 d’octubre de 2011 a les 10:53
Zaragoza, aquest matí presentant la precampanya, Foto: Q.S./ND

"La millor campanya pel PSC és que el PP parli". Aquesta és la divisa que ha utilitzat el gran arquitecte universal del PSC, José Zaragoza, per plantejar la precampanya electoral del 20N, basada en contraposar la catalanofòbia dels populars amb el compromís del PSOE amb Catalunya.

Aquest matí, el secretari d'organització dels socialistes i cap de campanya del partit, ha presentat l'eslògan de precampanya: "Per a Catalunya no és el mateix Rubalcaba que Rajoy". A partir d'aquesta premissa, el PSC utilitzarà falques de ràdio emeses a Espanya pel PP contra el pacte del finançament i contra la immersió lingüística. Tota una innovació del món del màrqueting electoral, ja que per primera vegada un partit polític utilitzarà anuncis íntegres dels seus adversaris per cridar a files als seus votants.

Segons ha explicat Zaragoza, amb l'atenta mirada de Joan Rangel en les bambalines de la sala de premsa del PSC, el que intenta buscar és "que la ciutadania pensi i reflexioni alhora d'escollir entre una forta polarització". Una estratègia per esperonar al votant socialista brandant el que fa i el que diu el PP contra Catalunya més enllà de l'Ebre, amb unes falques de ràdio que posen el pèls de punta: "En Catalunya és obligatori estudiar en català i no en espanyol que és la llengua de tots; perquè Zapatero ho permet i Chaves dóna suport".  

Una campanya senzilla que busca la contraposició utilitzant els anuncis de d'adversari. "És per sobre de tot, una campanya barata", ha ironitzat Zaragoza. El pressupost de la precampanya s'ha reduït un 20%, segons els números del cap de campanya. De fet, la meitat de la campanya, ja l'ha pagada el PP.