Bateria de preguntes parlamentàries del PSC sobre les persones trans. El partit liderat per Salvador Illa ha registrat al Parlament preguntes al Govern sobre "els delictes pels quals estan condemnades les persones transgènere que són a les presons de dones" i sobre "els criteris per traslladar de presó les persones transgènere".
La tercera de les preguntes dels socialistes, signades per la diputada Rosa Maria Ibarra Ollé, consulta "les conseqüències per a les internes del trasllat de persones transgènere a presons de dones".
A finals del 2019 el Govern va aprovar una normativa que permet a les persones trans sol·licitar el trasllat a una presó o mòdul del gènere amb el qual s'identifiquen, sense necessitat d'haver acabat el procés de transició hormonal, quirúrgic o legal.
[noticia]216919[/noticia]
El dret de les persones trans a decidir el seu gènere ha causat polèmica dins del feminisme i ha generat discrepàncies entre un sector del PSOE i Unides Podem, que promou la llei trans. Al desembre el PSC al Parlament va votar en contra d'incloure les persones trans a la llei de violències masclistes.
[noticia]211677[/noticia]
El PSC posa en qüestió el trasllat de dones trans a les presons de dones
El partit pregunta al Govern "les conseqüències per a les internes del trasllat de persones transgènere" a centres penitenciaris femenins

- -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
L'avió de Von der Leyen aterra d'emergència per un presumpte atac rus que l'ha deixat sense GPS Redacció
-
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 19 d’abril de 2021 a les 17:16
Et pot interessar
-
Política Junqueras assegura que Junts s'ha interessat per la proposta de finançament d'ERC: «És un pas endavant»
-
Política El PP i Vox entren en còlera per la reunió Illa-Puigdemont a Brussel·les
-
Política Els Comuns celebren la reunió entre Illa i Puigdemont i esperen que el diàleg permeti «avenços socials»
-
Política Herències d'agost, deures de setembre
-
Política Mor Víctor Terradellas, l'independentista que mirava la política exterior sense prevencions
-
Política Puigdemont dissenya el seu futur: què farà si pot tornar a Catalunya a la tardor?