Jordi Turull es perfila per ser el candidat "lleidatà" de Junts per Catalunya al Congrés. El polític independentista seria una de les baules de l'estratègia conjunta del PDECat i la Crida Nacional, que consistiria en donar visibilitat electoral a alguns dels presos, ara en judici al Tribunal Suprem.
Tot i que Turull només té vincles tangencials amb la demarcació de Lleida, el partit i la plataforma impulsada per Puigdemont aposten per l'exconseller com a cap de cartell, que aniria acompanyat d'Anna Feliu, actual alcaldessa de l'Albi i directora dels serveis territorials de Presidència a Lleida.
El nom de Feliu ha agafat volada en els darrers dies, per bé que serà el PDECat el que decidirà si finalment ocupa el segon lloc que, de facto, suposaria l'entrada com a diputada a la cambra espanyola atès que Turull està empresonat a Soto del Real. La política demòcrata ha sortit escollida en les primàries del passat dissabte com també l'actual regidora a la Paeria, Cristina Simó, una altra figura que també genera el consens necessari per optar a formar part de les llistes al Congrés o al Senat.
Qui sí sembla que té el lloc a la cambra alta és l'actual senadora Maite Rivero, que repetiria com a candidata.
El tàndem Turull-Feliu agafa força per encapçalar la llista lleidatana de Junts per Catalunya al Congrés
El PDECat i la Crida Nacional ultimen la confecció d'una llista que podria encapçalar l'exconseller empresonat
ARA A PORTADA
Publicat el 04 de març de 2019 a les 11:02
Et pot interessar
-
Política Elisenda Alamany presenta candidatura per liderar ERC a les municipals del 2027
-
Política El PP celebra el nou ajornament en l’oficialitat del català: «Europa no paga xantatges»
-
Política Collboni envia una carta a 31 alcaldes europeus per demanar-los el suport amb l'oficialitat del català a la UE
-
Política Feijóo, després de la imputació de Montoro: «Que s'investigui el que s'hagi d'investigar»
-
Política L'enèsim ajornament de l'oficialitat del català a Europa comença a irritar Espanya
-
Política Espanya persisteix per fer caure el mur contra l'oficialitat del català a Europa