Els crítics d''ERC asseguren disposar del 70% de les signatures pel referèndum sobre finançament

Publicat el 23 de març de 2009 a les 09:08
 
COMUNICAT
Esquerra independentista està a punt d’aconseguir les signatures necessàries per convocar el referèndum sobre el finançament a ERC
 
En tan sols dues setmanes Esquerra independentista, el moviment de base d’ERC, ha recollit 714 signatures de les 1000 que marquen els Estatuts per convocar el referèndum intern a ERC, per sufragi universal, sobre el model de finançament que proposi el govern espanyol.
 
Les darreres enquestes mostren una reculada d’ERC de cara a les properes eleccions al Parlament de Catalunya per culpa de l’incompliment reiterat de l’Estatut per part dels nostres socis del PSC-PSOE en qüestions fonamentals, com ara el model de finançament just que necessita Catalunya per fer front a la crisi, el traspàs dels trens de rodalies, l’aeroport del Prat, o l’ús del català al Congrés dels diputats.
 
Davant d’aquesta realitat és imprescindible que ERC promogui un referèndum intern que demostri la màxima fermesa i que permeti que tot el partit es comprometi, unit, amb la decisió final  respecte el model de finançament, i pugui recuperar de nou la credibilitat i encarar amb les màximes garanties les properes convocatòries electorals. Un model de finançament com el que ara mateix està proposant el Govern espanyol ha de ser rebutjat de ple per part de l’independentisme, i a partir d’aquest rebuig ERC ha de tornar a defensar el  programa polític que li ha permès créixer fins ara: el Concert Econòmic i l’exercici del dret a l’autodeterminació.
 
En aquest sentit, EI creu que en les properes setmanes podrà assolir la xifra necessària  de les 1000 signatures per convocar el referèndum intern sobre el model de finançament. EI vol  posar en coneixement de la direcció d’ERC  aquesta realitat perquè pugui  preparar l’operativa necessària, i que una vegada es faci pública la proposta definitiva del govern espanyol sobre el model de finançament el referèndum es pugui celebrar el dissabte immediatament posterior.
 
Finalment, fem una crida a tota la militància d’ERC que ens doni un darrer cop de mà  per tal d’aconseguir les signatures que ens manquen i poder convocar així el referèndum. Assegurar que una decisió tan transcendent serà presa d’acord amb l’opinió del conjunt del partit és el millor exemple de democràcia participativa i d’il•lusió que podem oferir al nostre electorat.
 
Esquerra Independentista