Tots els productes carnis que vulguin ser exportats als EUA han de procedir de plantes de processat prèviament homoloades. És per això que Prodeca, l'agència del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural per a la internacionalització del sector agroalimentari, ha estat treballant en l'homologació dels productes carnis transformats catalans perquè puguin ser implementats en el mercat nord-americà. En aquest sentit, han estat treballant amb nou empreses catalanes perquè puguin exportar als EUA i a finals d'any està previst que aquestes empreses 'ja tinguin l'homologació per poder exportar productes nostres amb totes les garanties', ha explicat el conseller Joaquim Llena. L'homologació, un procés en el que s'ha estat treballant durant els últims dos anys, és el pas previ perquè el 2009 ja es puguin vendre als EUA embotits catalans.
Les nou empreses catalanes que s'han acollit al procés d'homologació ja han passat els tràmits d'auditoria i d'adequació a la normativa i només resta que el proper mes de setembre puguin superar una inspecció per part de les autoritats nord-americanes. Les empreses en qüestió són A. Font Ribas, d'Olot, Boadas 1880, de Girona, C. Riera Ordeix, de Vic, Embotits Can Duran, de Seva, Le Porc Gourmet, de Santa Eugènia de Berga, Mafriges, de Sant Vicenç de Torelló, Esfosa, de Vic, Norfrisa, de Riudellots de la Selva i Patel, de Santa Maria de Corcó.
'
L'impediment és administratiu i de garanties sanitàries, com a excusa, però darrera hi ha un problema de voluntat politica ja que la colònia italiana té molt pes a Nova York', ha dit el conseller. Llena ha assegurat que tots els protocols de seguretat alimentària de les empreses catalanes 'són excel•lents' però el problema és que 'la gent no coneix la potència i la qualitat del producte''. El repte és convèncer que aquest és un 'bon producte i segur'.
Fer-se lloc als EUA
La indústria agroalimentària catalana s'està fent un forat als Estats Units però cal encara més promoció. Els vins catalans són, per exemple, molt apreciats 'però no es coneixen prou i cal fer una promoció específica de vins catalans', ha dit Llena. 'Tenim camp per córrer. Si abans eren els productes italians o francesos, ara els nostres productes comencen a treure el cap', ha afegit el conseller d'Agricultura.
Joaquim Llena ha visitat aquest dilluns el 'showroom' de vins i caves catalans organitzat per Prodeca a l'Astor Center de Nova York i que ha de servir de 'plataforma i d'enllaç amb el mercat americà'. Durant l'acte també hi ha hagut una demostració de cuina catalana. El conseller ha animat a les indústries alimentàries a valorar les possibilitats del mercat nord-americà. 'Aquí tenim camp per córrer però sempre que els empresaris tinguin ganes, nosaltres els podem proporcionar plataformes per posicionar-se però depén de la seva voluntat', ha dit el conseller.
Amb 304 milions de consumidors, els EUA són un mercat important. Catalunya va exportar el 2007 en la partida d'alimentació i begudes 47.654 tones amb un valor de 144.569 milions d'euros.
Durant aquest viatge institucional, el conseller Llena també ha iniciat converses amb The Culinary Institute of America per establir vincles de col·laboració amb aquest centre universitari. De fet, Catalunya serà la convida al novembre del congrés anual de The Culinary Institute of America i amb el nom de 'Catalunya, porta de la Mediterrània' es presentarà la gastronomia catalana.
Les nou empreses catalanes que s'han acollit al procés d'homologació ja han passat els tràmits d'auditoria i d'adequació a la normativa i només resta que el proper mes de setembre puguin superar una inspecció per part de les autoritats nord-americanes. Les empreses en qüestió són A. Font Ribas, d'Olot, Boadas 1880, de Girona, C. Riera Ordeix, de Vic, Embotits Can Duran, de Seva, Le Porc Gourmet, de Santa Eugènia de Berga, Mafriges, de Sant Vicenç de Torelló, Esfosa, de Vic, Norfrisa, de Riudellots de la Selva i Patel, de Santa Maria de Corcó.
'
L'impediment és administratiu i de garanties sanitàries, com a excusa, però darrera hi ha un problema de voluntat politica ja que la colònia italiana té molt pes a Nova York', ha dit el conseller. Llena ha assegurat que tots els protocols de seguretat alimentària de les empreses catalanes 'són excel•lents' però el problema és que 'la gent no coneix la potència i la qualitat del producte''. El repte és convèncer que aquest és un 'bon producte i segur'.
Fer-se lloc als EUA
La indústria agroalimentària catalana s'està fent un forat als Estats Units però cal encara més promoció. Els vins catalans són, per exemple, molt apreciats 'però no es coneixen prou i cal fer una promoció específica de vins catalans', ha dit Llena. 'Tenim camp per córrer. Si abans eren els productes italians o francesos, ara els nostres productes comencen a treure el cap', ha afegit el conseller d'Agricultura.
Joaquim Llena ha visitat aquest dilluns el 'showroom' de vins i caves catalans organitzat per Prodeca a l'Astor Center de Nova York i que ha de servir de 'plataforma i d'enllaç amb el mercat americà'. Durant l'acte també hi ha hagut una demostració de cuina catalana. El conseller ha animat a les indústries alimentàries a valorar les possibilitats del mercat nord-americà. 'Aquí tenim camp per córrer però sempre que els empresaris tinguin ganes, nosaltres els podem proporcionar plataformes per posicionar-se però depén de la seva voluntat', ha dit el conseller.
Amb 304 milions de consumidors, els EUA són un mercat important. Catalunya va exportar el 2007 en la partida d'alimentació i begudes 47.654 tones amb un valor de 144.569 milions d'euros.
Durant aquest viatge institucional, el conseller Llena també ha iniciat converses amb The Culinary Institute of America per establir vincles de col·laboració amb aquest centre universitari. De fet, Catalunya serà la convida al novembre del congrés anual de The Culinary Institute of America i amb el nom de 'Catalunya, porta de la Mediterrània' es presentarà la gastronomia catalana.