El procés independentista català és poc conegut entre l'opinió pública alemanya. Així ho explicaven a Nació Digital tant el delegat a Madrid del "think tank" del SPD, Michael Ehrke, com l'investigador Jörg Mose. Ara, gràcies a la cobertura que el diari El Mundo va dedicar als "euros catalans", presentant-ho com un intent de la Generalitat de disposar de moneda pròpia en cas d'independència, l'actualitat catalana ha irromput al tabloide alemany Bild, el de major tirada d'exemplars de tot Europa.
I és que al Bild també li ha cridat l'atenció aquesta moneda encunyada com un "divertimento" per un particular, presentant-ho també com una "nova ofensa" al govern espanyol. Segons el diari, el Govern ja ha permès la circulació legal d'aquestes monedes en territori català, "sense consultar-ho amb el Tresor espanyol, que té el dret exclusiu d'encunyar moneda".
"La rivalitat entre Barcelona i Madrid ja no és només al camp de futbol", explica el diari als seus més de tres milions i mig de lectors. Ressalta la concentració independentista del diumenge 29 a la plaça de Catalunya, en què "més de 100.000 catalans van reclamar la independència", i que "el govern català originalment havia volgut celebrar un referèndum sobre la independència el 9 de novembre", però que "arran de la prohibició per part del Tribunal Constitucional espanyol" s'ha reformulat la proposta en "un referèndum no vinculant".
Els «euros catalans» arriben al «Bild»
Política
El tabloide de major tirada d'Europa informa els seus més de tres milions de lectors sobre el procés català
ARA A PORTADA
-
Societat Niubó es carrega la número dos d'Educació pel fracàs de PISA a les portes del nou curs Gerard Mira
-
Societat Més atenció a la diversitat i reforços per a les direccions: les novetats del retorn a l'escola Gerard Mira
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
29 d’octubre de 2014 a
les 09:50
Et pot interessar
-
Política
ERC avisa que la destitució de la secretària general d'Educació no resol el problema: «El repte és més profund»
-
Política
Catalunya davant l’ampliació de la Unió Europea
-
Política
Ceuta: invasió, crisi humanitària o supremacisme?
-
Política
El govern espanyol activa un pla d'emergència de 165 milions per a Ceuta
-
Política
Junqueras diu a Illa que hi ha decisions a Educació que es poden prendre «demà mateix»: «Només cal voluntat política»
-
Política Collboni inicia aquest diumenge una missió institucional per Bòsnia, Polònia i Ucraïna

