Els municipis afectats pel desdoblament de la línea R3 al Vallès Oriental presentaran al·legacions a l’estudi d’impacte mediambiental de forma conjunta. La idea és que les propostes de cada zona quedin recollides en un sol document que, amb el suport de la Generalitat, s’enviarà a l’Adif. Així s’ha decidit aquest divendres a la Garriga, on representants dels municipis i de l’administració s’han reunit per començar a treballar.Comença #laGarriga reunió alcaldes i @territoricat x consensuar propostes a desdoblament línia tren @rod3cat #rod3 pic.twitter.com/REk9YhQddj
— AjuntamentlaGarriga (@ajlagarriga) 15 d’abril de 2016
El desdoblament afecta en total un tram de 18 quilòmetres entre les estacions de Parets i la Garriga, i la idea és construir una segona via just al costat de la que ja existeix. Només es contempla un canvi del traçat d’uns 800 metres a Llerona.
A més caldrà construir un túnel i cinc nous viaductes de via única al costat dels actuals. Les primeres actuacions estan previstes entre el tram de les estacions de Parets i Granollers-Canovelles i entre les Franqueses i La Garriga, mentre que el tram de Canovelles seria l’últim de completar-se.
Les al·legacions s’han de presentar a l’Adif abans del 28 d’abril. Un cop estudiades s’enviaran els resultats al Ministeri de Medi Ambient a l’espera que es pugui posar en marxa el disseny del projecte executiu.
A La Garriga s'han trobat representants de Canovelles, Les Franqueses del Vallès, Montmeló, Mollet del Vallès, Granollers, Parets del Vallès i La Garriga, a més del secretari d'infraestructures i mobilitat, Ricard Font, i el director general d'infraestructures de mobilitat terrestre, Xavier Flores.