ARA A PORTADA
-
Junqueras assegura que Junts s'ha interessat per la proposta de finançament d'ERC: «És un pas endavant» Sara Escalera
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 10 de novembre de 2014 a les 10:20
Els observadors internacionals que van supervisar el procés participatiu del 9-N, han remarcat que la jornada ha estat tot un èxit. Així ho ha confirmat el seu portaveu, l'eurodiputat unionista britànic, Ian Duncan, a 'Els Matins' de TV3. "La limitació del nombre de col·legis electorals de ben segur que ha tingut un impacte, i les circumstàncies desafiants, també. Malgrat això, crec que el procés ha estat tot un èxit", ha dit.
Els observadors es van dividir en tres grups i van visitar els col·legis electorals de Catalunya, parlant amb els voluntaris i els votants. Duncan va estar en dotze instituts i ha destacat que "el procés es va fer de manera oberta i sense cap amenaça" i, sobre el sistema de votacions sense un cens previ ha dit: "Aquest material es pot comprovar posteriorment. Per tant, hi ha confiança en el procés."
Sobre els passos que ara s'hauran de seguir després de la votació, Duncan ha afirmat que, encara que Catalunya ja ha fet el primer pas, es necessita "un acord" com el del Regne Unit i Escòcia i "reformes constitucionals".
"Jo sóc un unionista britànic, sóc conservador escocès, però abans de tot jo sóc un demòcrata", ha remarcat Duncan. Pel que fa a l'experiència que va viure ahir, el britànic ha recordat els aplaudiments de la gent quan es van obrir els instituts i el caire familiar de la votació.
L'informe que han elaborat els observadors internacionals s'enviarà a tots els partits polítics de Catalunya i estarà a la disposició de tothom a través d'internet. Duncan ha destacat la "transparència" que tindrà aquest informe.
Et pot interessar
-
Política El PP i Vox entren en còlera per la reunió Illa-Puigdemont a Brussel·les
-
Política Els Comuns celebren la reunió entre Illa i Puigdemont i esperen que el diàleg permeti «avenços socials»
-
Política Herències d'agost, deures de setembre
-
Política Mor Víctor Terradellas, l'independentista que mirava la política exterior sense prevencions
-
Política Puigdemont dissenya el seu futur: què farà si pot tornar a Catalunya a la tardor?
-
Política Feijóo acusa Sánchez d'encapçalar un «govern fallit» que s'ha «posat de perfil» davant els incendis