En Comú Podem, finalment, no tindrà grup propi al Congrés dels Diputats. Segons ha avançat TV3, formarà part del grup anomenat Confederal, el que tindrà Podem amb la resta de confluències amb les que el partit va acudir a les eleccions del passat 20-D. Aquest es dividirà en quatre agrupacions -En Marea, En Comú Podem i Podem- més una agrupació valenciana que es podria ampliar si Compromís s'hi acaba integrant.
Tot i que la coalició En Comú Podem –formada per Barcelona en Comú, ICV, EUiA, Equo i Podem- havia insistit en els últims dies en la importància de tenir un grup propi al Congrés dels Diputats, la negativa de PP, PSOE i C's a la formació dels quatre grups separats ha provocat que aquest dimecres, dia en què s'acaba el termini perquè es registrin els nous grups parlamentaris, Podem hagi optat per aquesta decisió.
Pel que fa als temps, En Comú Podem sempre serà segon. Això es deu al fet que tots disposaran de veu pròpia als grans debats però es repartiran el temps en funció del seu pes. La confluència catalana hi aporta 12 diputats.
Compromís es desmarca
Compromís ha marcat distància amb l'acord. La formació reunirà els seus òrgans de govern per decidir on aniran els quatre diputats que han sol·licitat aquest dimarts conformar un grup propi valencià una vegada que la mesa del Congrés es pronunciï de manera desfavorable, tal com està previst. Així ho ha anunciat als mitjans el cap de llista de "Compromís-Podem. És el Moment" per València, Joan Baldoví, i han confirmat més tard fonts pròximes a Compromís. Segons aquestes mateixes fonts la reunió es podria produir dimecres d’urgència o dijous, així com ha previst el mateix Baldoví, que espera que la Mesa resolgui la petició dimecres a la tarda.
Els quatre diputats de la formació (dos del Bloc i dos d’Iniciativa del Poble Valencià) es mantenen doncs a l’espera de conèixer la decisió de la mesa, que es preveu que sigui negativa. Un cop resolta la podrien anar al grup mixt, com han assegurat els dos diputats del Bloc els darrers dies, o integrar-se amb Podem.
En Comú Podem es queda finalment sense grup propi i s'integrarà al de Podem
El grup s'anomenarà Confederal i es dividirà en quatre agrupacions -En Marea, En Comú Podem i Podem- més una agrupació valenciana que es podria ampliar si Compromís s'hi acaba integrant
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de gener de 2016 a les 17:04
Et pot interessar
-
Política El líder del PP a Barcelona Daniel Sirera denuncia un robatori d'objectes de la seva moto a Sant Antoni
-
Política El futur incert dels pressupostos d'Illa
-
Política Illa se'n va «al setembre»: l'oposició suspèn el primer any del president a Palau
-
Política L'alcalde de Paiporta expulsa una veïna del ple que volia imposar el castellà: «Respondré en valencià, et fots»
-
Política Els Comuns proposen que l'ONU bombardegi posicions militars israelianes per evitar la invasió de Gaza
-
Política L'ANC critica que Illa «no ha complert» cap dels compromisos durant el primer any de mandat: «Només ven fum»