Segon dia de campanya del 20-D coincidint amb l'inici del pont de la Puríssima. S'han pogut veure líders polítics a la Fira de Santa Llúcia, candidats populars alertant d'un possible "tripartit" a l'espanyola" i el cap de llista convergent a Madrid per oferir negociar la independència. Mentrestant, continua la pugna pel llegat d'Adolfo Suárez. El dissabte de campanya, en cinc claus:
Homs porta la independència dialogada a Madrid. Democràcia i Llibertat –la marca de CDC per a les eleccions del 20-D- té com una de les idees força d'aquests comicis la voluntat d'anar a Madrid a negociar la independència. Aquest dissabte, el cap de llista Francesc Homs, s'ha presentat a la capital de l'Estat per tal d'instar als líders espanyols a aprofitar “l'element democràtic del diàleg”.
Duran busca la foto per segon dia. UDC té un greu problema: no apareix a cap de les enquestes dels instituts oficials i dels mitjans publicades aquesta setmana. Malgrat que Duran i Lleida és dels que no anirà a un programa de televisió a tocar la guitarra, en els dos primers dies de campanya ha buscat dues fotos d'aquelles que es fan comentar. El divendres va ser a una perruqueria i avui dissabte a la Fira de Santa Llúcia, on li han regalat un caganer amb la seva imatge.
El “perill” d'un tripartit espanyol. A Catalunya en els darrers anys ha estat habitual l'apel·lació –per part de CDC, UDC, PP i C's- dels “perills” d'un “nou tripartit”. Tanmateix, és una novetat que es s'adverteixi de “pactes de perdedors” a nivell espanyol. Ho ha fet avui Jorge Fernández Díaz des de Castelldefels, recordant el cas d'aquest municipi i el de Badalona. I també ho feia l'ABC avui en portada: “Albert Rivera intentará ser presidente apoyado por PSOE y Podemos si queda segundo”.
Tarragona, una de les demarcacions més disputades. A Tarragona hi ha “només” sis escons en joc. Tanmateix és, juntament amb Barcelona, l'únic territori on fins a sis partits tenen opcions reals d'aconseguir representació. De fet, l'enquesta del CIS ha dibuixat un inèdit empat a sis. Amb aquest escenari no és estrany que ja hagi vist passar Artur Mas i Albert Rivera amb poques hores de diferència coincidint amb el missatge: que la victòria d'uns pot deixar el projecte polític dels altres tocat.
El llegat de Súarez, en disputa. “Tots volen ser Adolfo Suárez”, titulava avui Esteve Plantada a l'article del dia de NacióDigital. I és que els tres –sí, ja tres- partits “centrals” de la política espanyola es disputen el llegat d'Adolfo Suárez, l'home que encarna totes les contradiccions de la Transició. Mariano Rajoy va escollir l'Àvila de Suárez per començar ahir la campanya. És una de les províncies més interessants ja que, malgrat repartir-se només tres escons, C's hi podria obtenir representació i el PSOE quedar-se'n sense. De fet, Rivera situa sempre que pot el que va ser líder d'UDC com un dels seus referents i avui Pedro Sánchez ha criticat “l'apropiació” que en fan els seus rivals.
Entre negociar la independència a Madrid i el «perill» d'un tripartit a l'espanyola
El llegat de Suárez en disputa, les fotografies d'un Duran que es vol deixar veure i la batalla de Tarragona, la resta de les claus de la segona jornada de campanya
Ara a portada
Publicat el 05 de desembre de 2015 a les 20:15
Actualitzat el 05 de desembre de 2015 a les 20:21
Et pot interessar
-
Política Junts demana «ajuda» al municipalisme davant de la «desconstrucció nacional» del Govern
-
Política Espanya és el país que menys inverteix en defensa de l'OTAN
-
Política La Fiscalia Superior de Catalunya diu que ha actuat «raonablement ràpid» en les peticions d'amnistia a independentistes
-
Política Sánchez anuncia 1.300 milions d'euros en 10 anys per construir pisos «més ràpid»