No hi ha hagut una soledat política com la de José Luis Rodríguez Zapatero. La dreta no l'odia, el menysprea. I el seu partit li ha buscat successor molt abans d'acabar la legislatura, preveient una derrota de dimensions tals que pot acabar deixant el major poder institucional del PSOE dins del despatx de l'alcaldia de Saragossa. El zapaterisme s'ha enfonsat en el descrèdit sense ni tan sols haver arribat a existir.
Però la desbandada més gran s'ha produït en l'àmbit mediàtic. A Espanya, però també a Catalunya, els mitjans pròxims al PSOE/PSC han desertat de la disciplina governamental i ara intenten buscar-se un lloc entre els indignats, com si la riuada humana del passat diumenge els pogués tornar als temps feliços en què la Diputació i l'Ajuntament proveïen una vida plàcida a l'antipujolisme. A ells també se'ls fa llarga l'agonia política del senyor de la cella, sobretot amb la perspectiva d'un govern del PP contra el qui mobilitzar-se amb tranquil·litat ideològica i delectança política.
El 1986, Zapatero va ser el diputat més jove del Congrés. Ningú no podia preveure que envelliria tan ràpid sense mai fer-se gran.
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de juny de 2011 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Les negatives que ha acumulat Aliança abans de triar Jordi Aragonès a Barcelona
-
Política
Rufián troba complicitat d'Oltra per aprofitar l'«oportunitat historica» i frenar l'extrema dreta
-
Política
Junts sí que es posa d'acord amb la recepta a Barcelona: llei, ordre i expulsions
-
Política
Aliança fa el salt a Barcelona preocupada per l'habitatge, però la culpa és dels de sempre
-
Política
Irídia denuncia Albiol a la Fiscalia per un presumpte delicte d'odi
-
Política Sánchez ja no garanteix esgotar la legislatura: «Pressupostos el 2026 i eleccions el 2027»
