ERC: «Nosaltres no enterrarem la consulta»

"Les màximes garanties democràtiques passen per celebrar el 9-N", ha avisat el portaveu Alfred Bosch

Publicat el 11 d’octubre de 2014 a les 12:55

El portaveu d'ERC al Congrés, Alfred Bosch, a la Festa Major de Vilapicina i Torre Llobeta Foto: ACN


El portaveu d'ERC al Congrés, Alfred Bosch, s'ha mostrat convençut que la consulta encara és possible i ha demanat al Govern que faci tot al seu abast per a la seva celebració a menys d'un mes del 9-N. "Nosaltres demanem que es faci la consulta, demanem que es mantingui i nosaltres no enterrarem el 9-N", ha assenyalat Bosch. "Les màximes garanties democràtiques passen per fer la consulta el 9 de novembre i les mínimes garanties democràtiques són les que tindrem si se'n surten amb la seva el govern del PP", ha continuat el portaveu republicà. "Hem de fer la consulta perquè és la millor manera de fer avançar la democràcia", ha puntualitzat Bosch, de visita a la Festa Major de Vilapicina i Torre Llobeta.

"ERC sempre ha volgut la consulta, la continuem volent i mantenim viu el 9-N juntament amb el poble de Catalunya i altres forces", ha insistit el portaveu d'ERC al Congrés i candidat a l'alcaldia de Barcelona. "Entenem que és difícil i que hi ha complicacions però, per difícil que sigui, el camí marcat des de Catalunya sempre oferirà més garanties democràtiques que les que ofereix el camí traçat pel govern del PP", ha reflexionat en veu alta Bosch, que també ha volgut respondre a la coordinadora nacional d'ICV, Dolors Camats, que en una entrevista a Catalunya Ràdio ha avançat que la consulta només es pot celebrar si és "digna i democràtica".

Missatge pels manifestants del 12-O

"El més digne i democràtic que es pot fer és celebrar aquesta consulta. Democràcia és poder votar i dignitat és complir amb allò promès tantes vegades", li ha recordat el portaveu d'ERC al Congrés, que igualment ha volgut llançar un missatge als manifestants que aquest diumenge 12 d'octubre celebraran el Dia de la Hispanitat i estan a favor de la unitat d'Espanya. "Els diria que la votació del 9-N també és per a ells ja que una de les opcions és votar no a la independència de Catalunya", ha comentat Bosch. "Haurien d'estar interessats en poder votar, com es va fer a Escòcia. I allà va guanyar el no", ha manifestat el portaveu d'ERC al Congrés. "Si algú intenta bloquejar el 9-N està fent un flac favor tant al sí com al no", ha conclòs.

Denuncia una Barcelona "a dues velocitats"

El també candidat d'ERC a l'alcaldia de Barcelona ha volgut visitar aquest dissabte la Festa Major de Vilapicina i Torre Llobeta per denunciar una "Barcelona a dues velocitats". "La capital catalana és ara una ciutat amb diferències abismals de renda, de pobresa i fins i tot d'expectatives de vida", ha enumerat Bosc. "Des d'ERC volem que sigui una sola ciutat i aquí a Nou Barris és el lloc adequat per dir-ho i insistir que volem que el govern de la ciutat ajudi a disminuir aquestes grans diferències", ha valorat el candidat republicà. "Aquest abisme entre els barcelonins ens sembla que no és decent i això no ho podem permetre. S'ha de fer tot el possible per acabar amb aquesta Barcelona a dues velocitats", ha finalitzat.