ERC: Quan el logo no fa la cosa

Publicat el 09 de març de 2013 a les 15:20
El vicesecretari general de comunicació i estratègia d'ERC, Oriol Amorós, ha presentat les bases del concurs per escollir la nova imatge corporativa del partit. Foto: Aleix Moldes

La crisi i les eleccions anticipades van alentir el procés, però finalment ERC completarà una de les decisions més agosarades del seu darrer congrés: el canvi de logo. Després d'un llarg procés de selecció, se'n van proposar fins a 82 models, se n'han triat dos novedoses i versàtils, "molt rotllo 2.0", avisen des de la direcció però mantenint el tremp de la santíssima Trinitat del partit de Macià: Esquerra, republicanisme i país.

Les  dues propostes - una de Jaume Badosa i l'altra dissenyada per Carles Grau i Pau Casals- se centren en l'ideograma, el triangle que identifica la marca Esquerra Republicana, i tenen formulacions per a les seves expressions territorials: “Esquerra Republicana” per al conjunt dels Països Catalans, ERC per a Catalunya, ERPV per al País Valencià i Esquerra Republicana – Mallorca, Esquerra Republicana – Menorca, Esquerra Republicana – Eivissa, per a cadascuna de les Illes Balears.

Ara militants i simpatitzants del partit podran votar electrònicament a través del web fins el 21 de març, l'endemà es publicarà el resultat i el 14 d'abril, dia de la República, ERC es tornarà a posar de llarg per sintetitzar en un logo més de 80 anys d'història. "El logo no fa la cosa però ens ajuda a explicar el que som", apunten des de la direcció del partit.