És oficial: PP i Vox ja governen plegats a l'Ajuntament de València

L'ultra Juanma Badenas passa a ser el nou segon tinent d'alcalde i el seu grup entra a l'executiu amb 10 delegacions com Treball, Tradicions, Família i Jardins

Publicat el 20 d’octubre de 2023 a les 10:50
Actualitzat el 20 d’octubre de 2023 a les 12:54
A l'alcaldessa de València, la popular María José Catalá, només li ha durat quatre mesos l'aventura en solitari al capdavant de l'ajuntament. Va ser investida el passat 17 de juny amb, únicament, els vots del seu grup, 13, a quatre de la majoria absoluta que aquest divendres li ha acabat donant Vox

I és que ara, quan ha estat el moment d'aprovar dues de les grans mesures de la política municipal -els pressupostos i les ordenances fiscals-, Catalá s'ha vist incapaç d'arribar a acords amb els altres grups i, segons ha explicat ella mateixa en una roda de premsa aquest matí, ha decidit arribar a un pacte més gran -de legislatura- per governar amb l'extrema dreta.
 

A canvi de què?

D'aquesta manera, els ultres han entrat a formar part de l'equip de govern de la ciutat amb tres àrees del consistori i 10 delegacions. Entre aquestes competències figuren Ocupació, Emprenedoria i Formació, Parcs i Jardins, Devesa-Albufera, Platges, Agricultura, Família, Joventut, Infància, Gent Gran, Sanitat i Consum i Tradicions, que inclou festes, però sense les Falles, que continuen en mans del PP. A més a més, el portaveu de Vox a l'Ajuntament, Juanma Badenas, passa a ser segon tinent d'alcalde.

"Acabo de signar una sèrie de resolucions" per a la "modificació del govern de l'Ajuntament de València per a aquesta legislatura", una "remodelació fruit de l'acord" amb "el grup Vox, que entra a formar part del govern municipal amb una sèrie de competències", ha informat Catalá. La primera edil ha asseverat que l'acord de govern tancat amb l'extrema dreta, al qual no se li ha donat cap nom concret, s'ha fet "sobre un repartiment proporcional als resultats electorals" de les eleccions. Aquesta distribució contempla que 11 àrees municipals depenguin dels populars i tres de Vox.

Catalá ha afegit que les àrees del PP "no pateixen canvis excessius", pensant en l'"estabilitat" i en una "estructura operativa". La responsable municipal ha assegurat estar, tant ella com el seu equip, "molt satisfets per l'acord per donar a València l'ordre que precisa" i afrontar els "grans reptes que té al davant".

[plantillavirals]