Es precipita el ple del CGPJ en què Dívar pot acabar dimitint

El propi Dívar es veu obligat a avançar-lo per les demandes de cinc dels vocals

Publicat el 14 de juny de 2012 a les 11:51
El president del Consell General del Poder Judicial espanyol (CGPJ), Carlos Dívar. Foto: Marta París

El president del Tribunal Suprem espanyol (TS) i del Consell General del Poder Judicial (CGPJ), Carlos Dívar, s'ha vist forçat a avançar a dissabte el ple extraordinari del consell que haurà de valorar la seva possible dimissió. L'ha hagut de fixar per aquest dissabte obligat per cinc vocals, que ahir li van reclamar la dimissió pels seus viatges personals pagats amb diner públic.

Inicialment, Dívar havia convocat el ple per al dijous dia 21, però finalment se celebrarà aquest dissabte a les 11 del migdia. L'ordre del dia contemplarà dos punts: la proposta de dimissió sol·licitada per Margarita Robles, Félix Azón, Inmaculada Montalbán i Carles Cruz, d'una banda, i el cessament demanat per José Manuel Gómez Benítez, de l'altra.

Despeses poc justificades

Un vocal de CGPJ va denunciar fa setmanes que les despeses que passava Dívar a la institució eren poc nítides. Per exemple, en més d'una ocasió va facturar estades de quatre dies a Marbella -viatge, allotjament i manutenció a càrrec de l'erari públic- perquè havia de participar en algun acte de tan sols unes hores de durada, alguns dels quals no tenien lloc ni a la província de Màlaga. El 2009, també es va agafar 20 dies lliures a Puerto Banús en dies laborables, pagant-ne ell dos i el CGPJ, els 18 restants.

A principi de mes, PP i CiU van rebutjar les peticions formulades per IU i el PSOE perquè Dívar comparegués al ple del Congrés espanyol per explicar-se sobre la denúncia que ha rebut per malversació de fons públics de la institució.